Piata locala de profil, sustinuta in proportie de 35% de inlocuirea echipamentelor vechi
• Noua gama Ariston cuprinde prima centrala termica incadrata in clasa energetica A+ care ofera, in acelasi timp, conectare integrata la WiFi si la aplicatia Ariston NET
• Clientul de centrale termice – tot mai atent la conectivitate si noi tehnologii
• Peste 214.000 de familii au ales, in ultimii 5 ani, sa se deconecteze de la CET-uri
Ariston Thermo Romania, liderul pietei locale de centrale termice si boilere electrice, a lansat noua gama de produse One. Aceasta este formata din trei modele de centrale termice pe gaz - Alteas One, Genus One si Clas One – toate cu un design inovator si cu performante ridicate. Noua gama vine astfel in intampinarea nevoilor clientilor care isi doresc tot mai mult produse intuitive, care sa asigure si o eficienta ridicata.
Cele trei modele din gama One dispun de puteri de 24-30-35 KW, fiind astfel potrivite pentru o categorie larga de clienti, au un design elegant si o performanta ce asigura reducerea substantiala a consumului de gaz. One aduce pe piata locala si o noutate prin introducerea modelului Alteas One, model incadrat in clasa energetica A+, datorita accesoriului de termoreglare Cube si a aplicatiei Ariston NET integrate.
“Prin lansarea Alteas One ne dorim sa oferim clientilor nostri un control cat mai mare asupra functiilor centralei termice. Am observat, in ultimii ani, o cerere tot mai mare pentru produse inteligente, ce pot fi controlate de la distanta. Astfel, Alteas One poate fi conectata direct la reteaua WiFi, iar cu ajutorul aplicatiei Ariston Net si a accesoriului de termoreglare Cube, care vine inclus in pachetul centralei, poate fi controlata usor de pe orice dispozitiv, atingand performante ridicate si, in acest fel, incadrandu-se in clasa energetica A+, cea mai buna din categoria sa”, a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager Ariston Thermo Romania.
Potrivit afirmatiilor companiei, noua gama raspunde cerintelor pietei cu privire la confort, durabilitate, eficienta si conectivitate. In plus, cele trei modele dispun de functii inteligente care ofera un consum scazut si performante ridicate. Printre acestea se numara cea de AUTODIAGNOZa, CONFORT si AUTO.
De asemenea, noile modele ofera si un sistem de control al aprinderii ce poate auto-detecta tipul de gaz si debitul acestuia, oferind incalzire constanta, control avansat si performante in orice conditii, dar si un nou schimbator de caldura, XtraTech, patentat Ariston, realizat din otel-inox, conceput pentru a garanta un grad ridicat de anduranta pe intreaga sa durata de viata.
Un alt element pe care Ariston pune accent este garantia produselor. Astfel, noile modele One ofera garantie de pana la 7 ani, cea mai mare din categoria sa, conferind astfel siguranta si confortul de care clientul are nevoie pentru o perioada indelungata.
Clientul actual pune tot mai mult accent pe conectivitate si noi tehnologii
“Potrivit unui studiu* realizat de Ariston Thermo Romania in acest an, piata locala de central termice este tot mai mult dominata de inlocuirea echipamentelor de incalzire. Daca la prima achizitie clientii sunt interesati cu precadere de detalii precum silentiozitate sau incalzirea rapida a apei calde menajere, in cazul inlocuirii, conectivitatea, reducerea consumului si serviciile post-vanzare sunt principalele criterii de cumparare. Tocmai din acest motiv, noua noastra gama raspunde cerintelor actuale ale pietei“, a mai spus Catalin Draguleanu.
Acesta a mai adaugat ca, in ultimii 5 ani, piata de inlocuire a centralelor termice a crescut treptat, ajungand la aproximativ 35% din totalul vanzarilor. Daca in trecut majoritatea cumparatorilor era reprezentata de gospodarii la prima achizitie, de cele mai multe ori debransate de la sistemul centralizat de incalzire, astazi piata este sustinuta de clienti care au instalat pentru prima data o centrala termica in urma cu 10- 15 ani si suntdeja la cea de-a doua achizitie. De asemenea, un procent destul de important este reprezentat si de proiectele rezidentiale, segment aflat intr-o crestere accelerata.
“Am observat, in ultima perioada, un trend pozitiv al pietei care se datoreaza atat faptului ca am ajuns in perioada de inlocuire a centralelor montate acum 10-15 ani, cat si dezvoltarii de proiecte rezidentiale in zone importante din tara. Ne asteptam ca aceasta crestere sa continue si in perioada urmatoare, deoarece inlocuirile de echipamente de incalzire vor fi din ce in ce mai multe, dar luam in calcul si extinderea retelei de gaz din zonele rurale, care automat va aduce un val de noi clienti”, a continuat reprezentantul Ariston Thermo Romania.
Potrivit studiului companiei, astazi clientul este mai bine informat, la curent cu tendintele internationale din domeniu si mai preocupat de beneficiile oferite de noile tehnologii. Isi ia informatiile in special din mediul online si din recomandari, achizitioneaza produsele din magazine de proximitate sau lanturi de specialitate si tine cont de sfaturile instalatorilor si ale consilierilor de vanzari.
Noii clienti sunt mai putin preocupati de costurile initiale de achizitie si mai mult de perioada de amortizare a investitiei, preferand sa investeasca intr-un produs mai scump, dar cu o perioada mai lunga de viata si un consum redus, ce asigura facturi mai mici, dar care ii aduce si confort sporit.
Astfel, in urma unei analize realizate de companie, s-a putut observa ca, daca in urma cu 5 ani, clientul final opta pentru o centrala termica in functie de pretul acesteia in proportie de aproape 40% iar eficienta, randamentul si consumul erau urmatoarele criterii de alegere, insumand cca. 25%, astazi criteriile principale de achizitie s-au schimbat. Eficienta, serviciile post-vanzare si tehnologia au ajuns in top. Marca ramane o constanta atunci cand se cumpara o centrala termica, fiind in continuare un element luat in calcul in decizia finala.
214.313 familii au ales in ultimii 5 ani sa se deconecteze de la CET-uri
Diferentele cu privire la principalele criterii de achizitie au fost determinate si de evolutia pietei locale de centrale termice in ultimii 5 ani. Astfel, daca la inceputul anului 2012 mai erau bransate circa 1,5 milioane de apartamente, la finele anului 2016 peste. 1,2 milioane de locuinte din Romania mai erau racordate la sistemul centralizat de incalzire.
“Conform datelor publicate de ANRSC (potrivit ultimelor date publice raportatede ANRSC la nivelul lunii decembrie 2016), din 2012 si pana in prezent, aproximativ un sfert de milion de abonati au renuntat la incalzirea centralizata in favoarea instalarii unui sistem propriu. Astfel, in 5 ani, 214.313 familii au ales, in toata tara, debransarea si folosirea unui sistem alternativ de incalzire”, a explicat Catalin Draguleanu.
De asemenea, in aceasta perioada, in mai multe judete CET-urile au fost complet desfiintate din lipsa de abonati. In acest moment, in Alba, Bistrita Nasaud, Braila, Caras-Severin, Dambovita, Ialomita, Maramures, Satu Mare, Salaj nu mai exista deloc sistem centralizat de incalzire, vechii abonati optandpentru un sistem propriu.
Studiu realizat de Ariston Thermo Romania in 2017
Debransarile din ultimii ani au fost determinate de nevoia tot mai mare a romanilor de independenta si confort, dar si de dorinta acestora de a reduce costurile lunare de incalzire si producere a apei calde menajere. in timp ce pretul mediu de productie al gigacaloriei, la nivel national, este de 355 de lei, iar cel de facturare catre populatie este de 221 de lei, utilizatorii de centrale termice in condensare platesc aproximativ 163 de lei/Gcal. Astfel, costurile facturilor de incalzire ale acestora din urma, sunt reduse, in medie, cu aproximativ 27%. Avand in vedere ca in unele judete, pretul gigacaloriei este mult mai mare comparative cu media nationala, economia adusa de o centrala termica pe gaz poate depasi 60%.
Conform calculelor Ariston, o familie care locuieste intr-un apartament cu doua camere, cu o suprafata de 60 mp si foloseste o centrala termica in condensare, poate plati, pentru incalzire si apa calda, facturi cu pana la 48% mai mici decat o familie care locuieste intr-un spatiu similar, dar racordat la CET. Iar daca vorbim despre o locuinta cu un sistem de incalzire bazat pe energie electrica, atunci cheltuielile pot fi mai mari cu pana la 300%.
Potrivit ultimelor date publice raportatede ANRSC la nivelul lunii decembrie 2016
Despre Ariston Thermo Romania
Ariston Thermo Romania este filiala locala a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre liderii internationali in productia si furnizarea unei game complete de echipamente si servicii destinate incalzirii si producerii de apa calda menajera.
Angajamentul Ariston Thermo privind eficienta energetica este exprimat prin lansarea constanta de noi solutii bazate pe surse regenerabile de energie, cum ar fi sistemele solare si pompele de caldura, precum si prin imbunatatirea eficientei produselor traditionale (boilere sau centrale termice), dar si prin investitiile in noi proiecte.
Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale si de pardoseala, conventionale si in condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Elco, boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat si panouri solare.