Dezvoltarea strategica a grupului austriac a permis un avans sustinut al business-ului. In Romania, Wienerberger si-a mentinut pozitia de lider incontestabil al pietei.
Wienerberger, cel mai mare producator de caramizi la nivel mondial, a anuntat pentru 2011 o cifra de afaceri de 2,02 miliarde EUR, in crestere cu 16% fata de anul precedent si un profit net de 41 milioane de euro. De asemenea EBITDA a crescut cu 23%. Acest avans a fost sutinut de concentrarea companiei pe dezvoltarea de produse de premium, cu proprietati speciale de termoizolare, eficienta energetica si rezistenta la seism, dar si de vanzarile din lunile de iarna din 2011, cand temperaturile au permis activitatea pe santiere.
In Romania, Winerberger Sisteme de Caramizi a continuat sa isi mentina pozitia de lider categoric al pietei.
Porotherm, principala marca a companiei la nivel local, este brandul cu cea mai mare notorietate si cea mai buna perceptie in randul consumatorilor, potrivit unui studiu intern.
„Wienerberger a facut pasi extrem de importanti la nivel local in 2011, pregatind dezvoltari strategice ulterioare. Compania s-a pozitionat ca un partener de incredere al arhitecturii locale, prin proiectele pe care le-am sustinut si prin gama de produse si servicii care au fost recunoscute si premiate la nivel national si international de diferite organizatii profesionale ale arhitectilor”, declara Corneliu Fecioru, Member of the Board Wienerberger Sisteme de Caramizi, Sales and Marketing.
Wienerberger a sponsorizat in 2011 la nivel local organizarea concursului de arhitectura pentru desemnarea celei mai bune solutii de amenajare a Pietei Universitatii. De asemenea, compania a sponsorizat amenajarea strazii dedicate arhitecturii in cadrul evenimentului cultural Strada de C’arte, care a atras mii de vizitatori, precum si o serie de alte proiecte organizate sub egida Ordinului Arhitectilor din Romania. „Vom continua sa fim alaturi de arhitecti prin calitatea superioara a produselor si serviciile dedicate, aceasta fiind parte din strategia internationala a companiei de a promova arhitectura sustenabila”, adauga Corneliu Fecioru.
„Aceste rezultate confima faptul ca suntem pe drumul cel bun. Dupa ce am trecut de etapa de restructurare, am repozitionat compania si ne-am concentrat atentia pe produsele premium si pe sisteme si solutii eficiente energetic, in ideea de a utiliza capacitatile operationale ale companiei pentru dezvoltarea ulterioara a grupului. Succesul acestor masuri a fost evidentiat de rezultatele din 2011: am crescut cota de piata in cele mai multe tari, desi a trebuit sa operam si cresteri de preturi din cauza inflatiei”, declara Heimo Scheuch, CEO Wienerberger AG.
In ceea ce priveste activitatea din 2012, compania se asteapta la o revenire a stabilitatii pietelor din Europa Centrala si de Est, desi nu pot fi formulate estimari precise in acest moment.
Detalii:
www.wienerberger.ro