Knauf Insulation - Vata Minerala Ecose Technology
pompe caldura

Whirlpool: una dintre putinele companii care isi eticheteaza corect produsele electrocasnice

Data: 2011-05-02

Whirlpool: una dintre putinele companii care isi eticheteaza corect produsele electrocasnice
Mai mult de jumatate dintre frigiderele si congelatoarele de pe piata nu trec testele europene care verifica daca beneficiile energetice comunicate de producator sunt reale.

Whirlpool se regaseste printre companiile care respecta cei cinci parametri din cadrul proiectului ATLETE, proiect initiat de Uniunea Europeana. ATLETE (Appliance Testing for Energy Label Evaluation) este un instrument de monitorizare a implementarii corecte a etichetarii in ceea ce priveste consumul de energie a produselor. Impreuna cu CECED (Commitetul European al Producatorilor de Echipamente de Uz Casnic), alti patru parteneri internationali au fost implicati in acest proiect: ADEME din Franta, ENEA si ISIS din Italia si SEVEn din Cehia.

Testele realizate au aratat ca doar 47% dintre produse, toate comercializate in state membre ale Uniunii Europene, spun adevarul pe etichete, raportat la cei cinci parametri: consumul de energie, temperatura de depozitare (incluzand aici si clasele climatice), volumul produselor, capacitate de congelare si perioada de timp in care creste temperatura.

Dintre cei 40 de producatori implicati in aceste teste, Whirlpool este una dintre putinele companii care isi eticheteaza corect produsele electrocasnice, prezentand datele corespunzatoare atat in ceea ce priveste eficienta energetica a produselor, cat si capacitatea acestora.

Rezultatele finale ale testelor au fost prezentate de ATLETE in cadrul unei conferinte tinute la Bruxelles in cadrul European Union’s Sustainable Energy Week (11-15 aprilie). Costurile acestui proiect au fost de 1 milion EUR, 75% dintre fonduri fiind asigurate de Comisia Europeana in cadrul programului “Intelligent Energy Europe”.

Presedintele Whirlpool EMEA, Bracken Darrell crede ca -Textele sincere de pe etichete protejeaza consumatorii si asigura o competitie cinstita. Testele conduse de ATLETE au aratat nevoia imperioasa de a supraveghea atent produsele care sunt introduse pe piata, pentru o mai buna protectie a consumatorilor si pentru a asigura o competitie corecta in piata. Faptul ca produsele noastre au trecut cu bine aceste teste, la toate cele cinci categorii, demonstreaza atentia acordata de Whirlpool sustenabilitatii si protejarii mediului, precum si respectul nostru pentru consumator-.

In acelasi timp, Andreea Ricci, coordonatoarea ATLETE, afirma ca - nivelul de supraveghere a etichetarii din piata de electrocasnice, in ceea ce priveste consumul de energie, este unul mult prea redus in multe state membre ale Uniunii Europene. Noi speram asadar ca experienta pozitiva din cadrul acestui proiect sa sprijine eforturile autoritatilor nationale in vederea realizarii unei supravegheri mai atente a activitatii din acest sector -

Rezultatele detaliate ale testelor din cadrul proiectului ATLETE pot fi vizualizate pe site-ul www.atlete.eu

Despre Whirlpool EMEA si Whirlpool Corporation:
Cu o echipa de 12.000 de angajati, puncte de vanzare in peste 30 de țari europene precum si centre de productie in sapte tari, Whirlpool EMEA este o subsidiara detinuta de Whirlpool Corporation. Lider mondial in productia si comercializarea electrocasnicelor mari, Whirlpool Corporation a avut vanzari anuale in 2010 de 18,4 miliarde de dolari, 71.000 de angajati si 67 de centre de productie si de cercetare tehnologica pe plan global. Compania produce si comercializeaza produse Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Bauknecht precum si alte nume mari catre consumatori din aproape orice tara din lume. Centrul de operatiuni Whirlpool la nivel european este localizat in Comerio (VA), Italia.

Pentru mai multe informatii despre companie va rugam sa vizitati site-ul www.whirlpoolcorp.com

Vizionari 557

Stiri din aceeasi categorie”

In perioada 8 - 11 aprilie se desfasoara #TotulPentruCasaTa - evenimentul care aduce in prim plan latura digitala a stilurilor de constructie, amenajare si echipare a oricarui tip de locuinta. #TotulPentruCasaTa este al doilea concept virtual dezvoltat de ROMEXPO si reuneste firme cunoscute din industria home & deco care prezinta cele mai noi produse si tehnologii aparute in acest sector.
Arhitecture Conference&Expo premiaza in aceasta toamna proiectele realizate de arhitecti in cadrul Galei Premiilor, ce va avea loc in 6 octombrie la Cluj-Napoca
Otelul are o influenta directa asupra dezvoltarii societatii moderne si a procesului de urbanizare.
Sub conceptul „Primii care va facem viata mai simpla cand alegeti modelul si tipul de piatra potrivit pentru decorarea casei”, showroom-ul de piatra naturala PIATRAONLINE relanseaza platforma www.piatraonline.ro.