Producatorul de caramizi Wienerberger, liderul mondial si cel mai important producator de pe piata din Romania, a raportat o crestere de 18% a vanzarilor de caramizi si de 25% a livrarilor de pavaje in prima jumatate a acestui an intr-o zona in care numarul caselor noi construite s-a diminuat constant.
Compania Wienerberger a inregistrat in perioada iulie 2010- iulie 2011 venituri totale in Sud-Estul Europei de 273 milioane de euro, avansul fata de iulie 2009 – iulie 2010 fiind de 17%. In acelasi interval profitul operational al companiei s-a majorat cu 45% in aceasta regiune ajungand la 44 milioane de euro. Aceste rezultate reflecta activitatea de pe pietele din Polonia, Cehia, Rusia, Finlanda, Statele baltice, Ungaria, Bulgaria, Romania si alte state mici din Estul Europei. Volumul lucrarilor de constructii s-a diminuat cu 4,7% in Romania in prima jumatate a anului potrivit datelor Institutului National de Statistica.
La nivel global veniturile companiei au crescut in primele sase luni ale acestui an cu 19% pana la 986 milioane de euro. Profitul operational s-a majorat cu 58% de la inceputul anului ajungand la 123 milioane euro. Veniturile producatorului de caramizi au fost sustinute de o mai buna utilizare a capacitatilor de productie instalate, de un management strict al costurilor si de majorarea preturilor caramizii. Preturile au crescut cu aproximativ 1% in perioada mentionata.
Veniturile Wienerberger in Europa de Sud-Est au crescut cu 18% in prima jumatate a anului
“Aceste rezultate dovedesc ca suntem pe drumul cel bun. Succesul nostru are la baza o focusare pe marketing si pe vanzarea de produse inovative si eficiente energetic. Rezultatele au fost influentate si de masurile anterioare de reducere, dar si de achizitiile care ne-au imbunatatit pozitia in piata” a explicat Heimo Scheuch, CEO Wienerberger AG.
Trendul pozitiv se asteapta sa se mentina si in a doua parte a anului in special pe pietele din Vestul Europei, in Polonia, Cehia si Rusia. Compania vede o importanta oportunitate de crestere in livrarea de produse prietenoase cu mediul care sa ajute la reducerea pierderilor de energie a cladirilor.