Producatorul de materiale de constructii Duraziv anunta o majorare a afacerilor cu 48% fata de prima jumatate a anului precedent, pe fondul unei reactii pozitive din partea pietei fata de produsele nou lansate de companie. Largirea portofoliului companiei cu produse noi, precum vopseaua fara miros, lunile de iarna mai calduroase si cresterea ponderii renovarilor in totalul lucrarilor de constructii au sustinut aceasta evolutie.
Duraziv a raportat pentru prima jumatate a acestui an vanzari totale mai mari cu 10 milioane de lei, comparativ cu perioada similara a anului precedent. Astfel veniturile totale ale companiei la sase luni au fost de 32,7 milioane lei, respectiv 7,8 milioane euro, cu 48% mai mari decat cele inregistrate dupa primele sase luni ale anului 2010, perioada in care compania raporta incasari de 22 milioane de lei, echivalentul a 5,4 milioane euro.
„Cea mai spectaculoasa evolutie a fost inregistrata de divizia de adezivi, unde vanzarile au crescut cu 56%. Acesta este un segment pe care am venit cu o strategie indrazneata, opusa trendului din piata. Am ales sa inovam si sa propunem pietei produse cu proprietati imbunatatite, adaptate nevoilor din santiere”, declara Daniel Guzu, manager si proprietar al companiei Duraziv.
„ Duraziv este singurul producator de adezivi care a creat constant produse noi. Dupa ce anul trecut am lansat Kauciucul, un liant care imbunatateste calitatile adezivilor, anul acesta am venit cu vopseaua fara miros, ambele bine primite de piata”, adauga Daniel Guzu.
Veniturile Duraziv au crescut cu 48% in prima jumatate a anului 2011
Compania a pus un accent deosebit pe cercetare din momentul in care a demarat productia de adezivi, la sfarsitul anului 2008. in acest sens, apeland la head hunting a selectat o echipa de cercetare cu experienta in domeniu, condusa de George Bocai, cel care a facut parte din echipa Henkel si care a creat adezivi Ceresit. „Pe piata adezivilor in aceasta perioada au existat doua tipuri de abordari. O strategie nesanatoasa, atat pentru producatori cat si pentru piata, a constat in intrarea intr-un razboi al preturilor. Noi am ales sa nu facem acest lucru, si sa ne concentram pe calitatea produselor, oferita consumatorilor la un pret corect ”, declara Daniel Guzu.
Numai de la inceputul acestui an compania a lansat sapte noi produse in piata.
„Ne dorim ca anual sa putem aloca aproximativ 3% din cifra de afaceri cercetarii si crearii de produse noi”, explica Daniel Guzu.
Divizia de profile metalice a inregistrat dupa primul semestru al anului 2011 o crestere a vanzarilor de 33%. De asemenea, spre deosebire de anul trecut, in 2011 compania a comercializat si vopsea, produs care a ajuns in acest moment sa detina o pondere de 7,5% din cifra de afaceri a companiei.
Duraziv a incheiat anul 2010 cu o cifra de afaceri de 13,5 milioane de euro, in crestere cu 50% comparativ cu anul precedent. Compania a fost infiintata in anul 2004, fiind initial axata doar pe productia si comercializarea de profile metalice. La sfarsitul anului 2008 a fost instalata prima linie de productie de mortare uscate, ca urmare a unei investitii de 7 milioane de euro. in prezent, investitia in aceasta linie depaseste 8,5 milioane de euro. in 2010 a demarat productia si la cea de-a treia divizie a companiei, cea de vopsele lavabile si tencuieli decorative pentru care a fost investit pana in prezent un milion de euro.
Duraziv este o companie activa pe piata de materiale de constructii inca din anul 2003, cand a fost infiintata sub denumirea initiala de Bau Profil de catre antreprenorii Daniel si Irina Guzu. Compania produce materiale de constructii din categoria adezivi, profile metalice, vopsele, produse pentru finisari interioare si exterioare, sisteme complete de termoizolare si hidroizolare. Divizia producatoare de adezivi s-a lansat in urma unei investitii de peste 7 mil. euro intr-o fabrica moderna, cu o capacitate de productie de 200.000 de tone pe an, situata in Popesti Leordeni. Fabrica este dotata si cu un laborator propriu, echipat la standarde europene, unde sunt testate toate produsele. in 2010 compania a raportat o cifra de afaceri de 13,5 milioane de euro, in crestere cu 50% comparativ cu anul precedent.