Knauf Insulation - Vata Minerala Ecose Technology
pompe caldura

Piata de adezivi de termoizolatie ar putea creste cu peste 70%

Data: 2012-03-15

Piata de adezivi de termoizolatie ar putea creste cu peste 70%
Primariile din principalele sectoare ale Capitalei au anuntat ca ar putea aloca fonduri de peste 500 de milioane de euro pentru reabilitarea blocurilor in urmatorii trei ani.

Producatorul de materiale de constructii, Duraziv, estimeaza ca lucrarile de anvelopare din programul national de reabilitare al cladirilor anuntate de principalele primarii de sector din Bucuresti, ar putea aduce un plus de circa 45 de milioane de euro pietei de adezivi de termoizolatie. Valoarea acestei piete la nivelul anului 2011 a fost de aproximativ 62 de milioane de euro.

Cu toate acestea, cea mai mare pondere a adezivilor pentru termoizolare vanduti in piata in 2011 a vizat proiectele individuale. Adezivii pentru acest tip de lucrari de termoizolare reprezinta procentual aproximativ 15% din valoarea totala a tuturor materialelor utilizate.

„Lucrarile de reabilitare termica nu au influentat decisiv pana acum piata de adezivi de termoizolare. Cea mai mare pondere a vanzarilor s-au adresat constructiilor noi sau proiectelor de reamenajare individuale”, declara Gabriel Constantin, Manager B2B Duraziv. „In ceea ce priveste vanzarile de adezivi de polistiren din piata se poate remarca o oarecare influenta notabila venita din partea acestui program. Insa, daca luam piata de adezivi si mortare uscate in ansamblu, remarcam ca vanzarile spre aceste proiecte au o pondere mai mica de 5%”, explica Gabriel Constantin.

Anunturile din partea primariilor de sector din Bucuresti promit insa o schimbare radicala a acestei situatii. Potrivit datelor colectate de Duraziv, in urma anunturilor din partea acestor primarii, pentru reabilitarea termica a cladirilor din Bucuresti urmeaza a fi alocate in viitorul apropiat fonduri totale egale cu suma totala investita pana acum in ultimii trei ani la nivel de tara.

Potrivit datelor Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, in ultimii trei ani de criza, la nivel national au fost reabilitate circa 1.662 de blocuri. Statul a alocat 200 de milioane de euro in acest sens. Valorile totale ale lucarilor de reabilitare au fost insa, de circa 600 de milioane de euro, bani proveniti in cele mai multe cazuri din fonduri UE si BEI.

Primariile de sector din Bucuresti au anuntat pana acum ca doresc ca in urmatorii trei ani sa reabiliteze peste 1.000 de blocuri. In acest sens, au fost anuntate bugete disponibile de aproximativ 500 milioane euro. Cele mai multe lucrari ar urma sa fie executate in 2012. Aceste date sunt total diferite de ce s-a intamplat pana acum. In ultimii 3 ani, in Bucuresti au fost executate lucrari de reabilitare termica prin intermediul programului national pentru circa 500 de blocuri, circa o treime din totalul pe tara.

„Luand in calcul acest buget de 500 de milioane de euro anuntat deja si destinat reabilitarii termice a blocurilor din Capitala, putem concluziona ca aproximativ 200 de milioane de euro vor fi alocati achizitiei de materiale de constructii”, detaliaza Gabriel Constantin. Restul fondurilor vor fi alocate pentru manopera si pentru tamplaria termoizolanta. „Aceste sume reprezinta doar contributia Primariilor de sector, care in majoritatea cazurilor s-au oferit sa preia si cheltuielile locatarilor”, spune Gabriel Constantin.

Costurile pentru achizitia de adezivi pentru termiozolare reprezinta in medie o pondere de 15% din totalul sumelor alocate pentru achizitia de materiale de constructii in cadrul acestor lucrari. „Aceste proiecte necesita adezivi de termoizolatie in valoare de circa 45 de milioane de euro”, precizeaza Gabriel Constantin. In 2011 vanzarile totale de adezivi de acest tip au totalizat circa 62 de milioane de euro, in usoara crestere fata de anul anterior. Din aceasta suma doar 11,2 milioane de euro au reprezentat anul trecut vanzari catre proiectele de reabilitare din cadrul programului national.

Duraziv a inregistrat anul trecut cresteri ale vanzarilor de adezivi de circa 35%, usor peste media de crestere la nivel de companie. Adezivii de termoizolare au reprezentant principalele produse comercializate din cadrul acestei divizii. Duraziv a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 18 milioane de euro, in crestere cu 34% fata de anul anterior.

Duraziv este o companie activa pe piata de materiale de constructii inca din anul 2003, cand a fost infiintata sub denumirea initiala de Bau Profil de catre antreprenorii Daniel si Irina Guzu. Compania produce materiale de constructii din categoria adezivi, profile metalice, vopsele, produse pentru finisari interioare si exterioare, sisteme complete de termoizolare si hidroizolare. Divizia producatoare de adezivi s-a lansat in urma unei investitii de peste 8,5 mil. euro intr-o fabrica moderna, cu o capacitate de productie de 200.000 de tone pe an, situata in Popesti Leordeni. Fabrica este dotata si cu un laborator propriu, echipat la standarde europene, unde sunt testate toate produsele. In 2011 compania a raportat o cifra de afaceri de 18 milioane de euro, in crestere cu 34% comparativ cu anul precedent.

www.duraziv.ro

Vizionari 617

Stiri din aceeasi categorie”

In perioada 8 - 11 aprilie se desfasoara #TotulPentruCasaTa - evenimentul care aduce in prim plan latura digitala a stilurilor de constructie, amenajare si echipare a oricarui tip de locuinta. #TotulPentruCasaTa este al doilea concept virtual dezvoltat de ROMEXPO si reuneste firme cunoscute din industria home & deco care prezinta cele mai noi produse si tehnologii aparute in acest sector.
Arhitecture Conference&Expo premiaza in aceasta toamna proiectele realizate de arhitecti in cadrul Galei Premiilor, ce va avea loc in 6 octombrie la Cluj-Napoca
Otelul are o influenta directa asupra dezvoltarii societatii moderne si a procesului de urbanizare.
Sub conceptul „Primii care va facem viata mai simpla cand alegeti modelul si tipul de piatra potrivit pentru decorarea casei”, showroom-ul de piatra naturala PIATRAONLINE relanseaza platforma www.piatraonline.ro.