Portalul de constructii ProiectCasa.ro va ofera un interviu cu domnul Catalin Silegeanu, Directorul General al companiei Hidroplasto.
Hidroplasto este firma membra a Besagroup, companie germana multinationala cu parteneri in toate colturile lumii.
Prin acest interviu dl. Dir. Catalin Silegeanu contureaza segmente principale ale activitatii firmei Hidroplasto precum si o imagine de viitor a strategiei de dezvoltare a companiei pentru anul 2010.
1. Cum a evoluat segmentul specific de activitate in anul 2009 pentru 2010?
Hidroplasto este unic reprezentant in tara al concernului german Besagroup si se afla pe piata romaneasca de 3 ani. Bineinteles, faptul ca aria vasta pe care o acoperim cu produsele pe care le furnizam a fost un atu pentru noi si de ce nu si pentru colaboratorii nostri. Faptul ca am putut rezolva problemele oricarei constructii de la partea de structura pana la cele mai mici accesorii si garnituri si ca am putut merge cu un \'pachet\' complet spre rezolvarea necesitatilor constructorilor, de asemenea ne-a ajutat sa ne facem cat se poate de cunoscuti ca si pachet comercial si produse si tehnologii oferite.
2. Apreciati modul in care criza financiara a afectat activitatea pe care o desfasurati.
Criza financiara prin care trece Romania in acest moment, datorata in primul rand deciziilor eronate luate de guvern si a instabilitatii politice din a doua jumatate a anului 2009, nu a afectat activitatea firmei intrucat Hidroplasto® impreuna cu concernul german Besagroup® cu cele 8 mari firme ale sale a contracarat prin pachete multiple, incepand de la adaptare gratuita de proiecte si terminand cu pachete de servicii complete constand in predarea lucrarii la gata. Hidroplasto si in an de criza si-a continuat dezvoltarea si investitiile, marirea capitalului social si de schiderea de noi depozite, precum si largirea ariei de clienti.
3. Care este cifra de afaceri inregistrata in 2009 si care sunt estimarile pentru 2010?
Anul 2009 a fost un an in care ne-am conturat identitatea, un an in care am putut fi alaturi de arhitecti, proiectanti, ingineri si constructori din intreaga tara. Faptul ca ne-am intarit departamentul tehnic si ca avem o colaborare stransa cu inginerii germani de asemenea ne-a ridicat cotele si standardele dupa care mergem si dupa care ii ghidam si pe beneficiarii nostri.
`Criza` a adus o intensificare a procesului decizional. In calitate de Director General a trebuit sa fiu mai hotarat, mai rapid in luarea deciziilor, dar fara a pierde obiectivele pe termen lung. Pe plan mondial, cred ca anul 2010 va fi unul mai usor, dar pentru Romania unul mai greu pentru ca, potrivit specialistilor, evolutia economiei tarii noastre are un decalaj de circa 6-9 luni fata de economiile dezvoltate, asa ca daca acestea au inceput sa dea semne de revigorare abia in a doua jumatatea a anului, este posibil ca si economia locala sa-si revina dupa surpriza neplacuta adusa de evolutia PIB-ului din ultimele trei luni ale anului trecut.
Hidroplasto si-a propus pentru anul 2010 triplarea cifrei de afaceri fata de anul trecut prin implicarea mai agresiva in proiectele de dezvoltare a infrastructurii, sustinerea beneficiarilor nostri, marirea capacitatii depozitelor noastre, deschiderea de noi birouri in Republica Moldova si Bulgaria si nu numai. Promovarea bine pusa la punct a serviciilor si pachetelor comerciale, dezvoltarea de noi produse, precum si intrarea pe noi piete, spre exemplu piata auto catre care am inceput sa livram produse si garnituri din cauciuc sunt cativa dintre factorii care ne vor ajuta sa ducem la implinire cu succes toate acestea.
4. Ce prevede strategia pentru dezvoltarea companiei in intervalul urmator?
Hidroplasto continua campania de educare a proiectantilor, arhitectilor si a antreprenorilor si in acest an.
Ne sprijinim beneficiarii prin dezvoltarea de noi servicii si venim in intampinarea lor cu o gama de solutii si produse noi care le vor eficientiza costurile de santier. Companiile care lucreaza cu noi au nevoie de un partener puternic si stabil care sa le garanteze livrari la timp, preturi adaptate pietei din Romania, precum si produse calitative.
Istoria companiilor, referintele numeroase, diversificatele proiecte la care am participat si participam cu succes ne reprezinta.
Ne mentinem in continuare ideea ca fara calitate si profesionalism nu poti obtine durabilitate si stabilitate.
Determinarea personalului Hidroplasto, precum si cercetarea continua, dezvoltarea noilor produse conform cerintelor pietei, stabilitatea, livrarile la timp, usurinta cu care rezolvam orice proiect in maxim 24 de ore de la primirea acestuia, a adus recunoasterea firmei noastre peste tot in tara si nu numai.
Consideram ca Romania este o piata dificila dar cu mari posibilitati. De construit este si va fi si peste 25 de ani. Nevoia de a ajunge la o tara de nivel european, de construire de autostrazi, de dezvoltare imobiliara este in continua crestere.
5. Care sunt problemele cu care va confruntati? Propuneti solutii de rezolvare. Si care sunt previziunile?
Problemele cu care ne confruntam tin mai mult de mentalitate si de o deviza specific romaneasca – cheltuieli minime cu castig maxim.
Am intalnit firme care inca de la primul contact ne-au informat: “ nu ma intereseaza calitatea, ma intereseaza pretul, cel mai mic posibil, sa predau lucrarea si pe urma am sa vad mai departe daca apar probleme. In astfel de situatii de multe ori am refuzat colaborarea. Renumele firmei este prea important pentru a participa la astfel de jocuri.
Ca si parere, sustinuta de multi manageri, cel mai important instrument care ar putea debloca economia Romaniei este atragerea fondurilor europene. Trebuie sa crestem cu agresivitate atragerea fondurilor europene, mai ales ca pana in anul 2013, Romania poate primi din partea Uniunii Europene peste 30 de miliarde de euro. Marile proiecte de infrastructura sunt cele mai importante pentru cresterea economica a Romaniei, pentru ca proiectele mari creeaza locuri de munca si mai departe aduc cresterea consumului privat.
Dupa parerea mea unul din factorii care ne influenteaza situatia este lipsa unei forte institutionale de a lua decizii nepopulare. Acest lucru presupune mult curaj politic. Lipsa unei comisii foarte bine organizate care sa verifice modul in care sunt derulate proiectele de infrastructura, produsele si calitatea folosita, mergand pana la modul in care se construiesc drumurile, inclusiv modalitatea de acordare a contractelor.
Companiile europene au gasit un drum demn de urmat si de catre Romania, diferit, catre iesirea din cea mai grava criza economica de la incheierea razboiului: modernizeaza si eficientizeaza vechile fabrici in loc sa lase companiile considerate necompetitive sa se prabuseasca. O comparatie simpla ar fi urmatoarea: economia Germaniei s-a contractat cu 5% anul trecut, dar rata somajului este de fapt in scadere fata de acum doi ani. Capacitatea economiei germane – cea mai mare din Europa-de a opri pierderea locurilor de munca in ciuda unei recesiuni mai abrupte decat cea din S.U.A este `un soi de miracol economic`, atentia acordata salvarii locurilor de munca fiind concentrata intr-un program guvernamental pentru contracte de munca partiale, prin care contribuabilii si companiile isi impart costul muncitorilor in somaj.
Europa se bazeaza adesea pe companiile sale mari ca sa sustina atat angajarile, cat si competitivitatea in sectoare industriale importante.
Statul este cel care va trebui sa genereze investitii masive, ca sa atraga dupa el investitorii. Proiecte gen autostrada Comarnic - Brasov vor duce la relansarea economiei.
Sunt de parere ca daca BNR ar mai reduce dobanda cu inca un punct, s-ar scadea costul creditarii, iar populatia ar fi incurajata sa se indatoreze. Costul ridicat al creditelor, precum si nesiguranta locului de munca ii determina pe oameni sa ezite sa se imprumute. Romanii spera ca se vor mai scadea preturile la locuinta si ca mai este potential de reducere, pentru ca marjele dezvoltatorilor mergeau si pana la 300%. Din pacate, chiar daca lasa preturile jos, oamenii nu vor cumpara pentru ca nu au acces la credite.
Va multumim.
www.hidroplasto.ro