Inovatiile tehnologice prezentate in aceste prototipuri vor fi implementate in produse de mass-market pana in 2015
Whirlpool Corporation, cel mai mare producator de electrocasnice mari, a prezentat in cadrul EuroCucina, cel mai mare targ de profil din Europa, conceptul „Al 6-lea simt live technology experience”. Aceasta tehnologie ofera posibilitatea de a interactiona cu electrocasnicele din bucatarie de pe orice tip de terminal, fie smartphone, tableta sau computer personal, eliminand astfel necesitatea unor ecrane suplimentare.
Conceptul „Al 6-lea simt live technology experience” consta in faptul ca fiecare produs electrocasnic va fi conectat prin tehnologia Wi-fi la internet, fiind astfel capabil sa primeasca si sa raspunda la semnale de la diverse terminale ale consumatorilor: smartphone-uri, tablete sau PC-uri. Prin intermediul acestor aplicatii, consumatorii vor putea sa-si acceseze produsele electrocasnice de oriunde. Aceste produse vor putea oferi si informatii despre consumul energetic, vor furniza sfaturi si ponturi pentru o mai buna utilizare a lor si vor fi dotate cu noi functii.
Consumatorii vor putea, de exemplu, sa initieze functia de congelare pentru o combina, in timp ce isi fac cumparaturile la supermarket, congelatorul urmand astfel sa fie pregatit pentru depozitarea unei anumite cantitati de alimente. De asemenea, aceasta tehnologie va permite generarea unor mesaje de alerta in cazul in care exista o pana de curent in cladire, iar proprietarul echipamentelor electrocasnice este plecat de acasa. Iar o tableta conectata la un cuptor Glamour cu Al 6-lea Simt va permite utilizatorului sa selecteze reteta pe care doreste sa o prepare, prin simpla accesare a cartii de bucate disponibile prin intermediul aplicatiei. Dupa setarea ingredientelor, a modalitatii de gatire si a timpului, cuptorul va gati preparatul ales, mentinindu-l la cald, daca este cazul.
Whirlpool Corporation - Al 6-lea simt live technology experience
„De mai bine de 100 de ani suntem cunoscuti pentru atentia acordata solutiilor inteligente care vin in intampinarea nevoilor consumatorilor, aflate intr-o continua schimbare”, declara Mioara Bolonzan, Director Marketing Whirlpool Romania. „Clientii Whirlpool au un stil de viata activ, iar Al 6-lea simt live technology experience ii va ajuta sa economiseasca timp, eforturi, resurse, bani prin intermediul interactiunii dintre aceste aplicatii”, adauga aceasta.
Dezvoltarea acestui concept are la baza dorinta companiei de a contribui semnificativ la reducerea si optimizarea consumului de energie in locuinte. Implementarea acestor solutii este strans legata de dezvoltarea retelelor electrice inteligente “Smart Grids”, la nivel european. Whirlpool sprijina dezvoltarea “Smart Grids”, ansamblu de sisteme de control si management al retelei, de senzori si mijloace de comunicare si informare, care incorporeaza atat elemente traditionale, cat si elemente de ultima generatie.
“Whirlpool intentioneaza sa adauge noi caracteristici legate de conectivitate gamei sale de electrocasnice, consumatorii nemaifiind nevoiti sa creasca numarul de echipamente in casa”, a mai adaugat ea.
In calitate de lider al pietei globale de electrocasnice mari, Whirlpool a dezvoltat, de-a lungul timpului, inovatii tehnologice care au fost distinse cu zeci de premii internationale, printre care premiul Energy Star, care atesta contributia la reducerea noxelor generate de consumul casnic si premiul iF Gold Design pentru revolutionarele plite iXelium Supreme Design.
Whirlpool Romania este o subsidiara a Whirlpool Corporation. Cu o cifra de afaceri anuala de peste 18,7 miliarde de dolari in 2011, 68.000 de angajati si 67 de centre de productie si cercetare, Whirlpool Corporation este liderul mondial in fabricarea si comercializarea electrocasnicelor de mari dimensiuni. Compania comercializeaza marcile Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht si alte branduri importante pentru consumatori in aproape fiecare tara din intreaga lume.
Informatii suplimentare despre companie pot fi gasite la
www.whirlpoolcorp.com