Producatorul de materiale de constructii Duraziv a vandut anul acesta intr-o proportie covarsitoare produse de finisaj catre proiecte de renovare. Ponderea mare a acestor lucrari in piata de constructii se va mentine si anul viitor, in absenta unor proiecte rezidentiale de mari dimensiuni.
Categoriile de produse Duraziv cel mai bine vandute catre proiectele de renovare in 2012 au ramas adezivii pentru polistiren, tencuielile decorative, gleturile, adezivii pentru placari si vopselele lavabile. Produsul cel mai solicitat pana acum din portofoliul companiei Duraziv a fost adezivul pentru polistiren expandat
DURAZIV AT 31.
In ceea ce priveste vanzarile catre proiecte noi, cea mai mare pondere a acestora e reprezentata de sisteme complete de termo si
hidroizolatii.
„Renovarile sunt lucrarile care au sustinut constant piata in ultimii ani. Proiectele noi au fost rare si de dimensiuni reduse. Comenzile din aceasta directie au presupus constructia unor locuinte individuale, piscine sau mici blocuri de locuinte, dar acestea nu au avut un volum considerabil care sa influenteze mult evolutia pietei pe care activam”, declara Daniel Guzu, proprietar si manager Duraziv. „Cele mai multe dintre livrarile Duraziv catre proiecte noi au vizat Bucurestiul si zonele limitrofe”, a adaugat managerul Duraziv.
In ceea ce priveste cererea din piata, aceasta a suferit schimbari in special in ultimii doi ani. „Am remarcat un numar mare de solicitari, in special din partea firmelor de constructii, pentru achizitia de sisteme complete, fie ca este vorba de lucrari de termoizolatii, hidroizolatii sau placari”, precizeaza Daniel Guzu.
„Comenzile catre proiecte noi au avut mai multe particularitati. In primul rand, in aceasta directie a crescut interesul pentru produsele speciale. Sunt solicitati adezivii de clasa superioara si cu performante ridicate, precum si produsele dedicate sistemelor de hidroizolatie. Acestea din urma sunt foarte cerute datorita faptului ca sunt mortare usor de aplicat si au performante superioare altor produse din aceasta categorie”, explica proprietarul Duraziv.
Daniel Guzu estimeaza ca proiectele noi ar putea avea o influenta considerabila in piata materialelor de finisaj abia din a doua parte a anului viitor.
„Comenzile pentru lucrari de renovare se impart in doua mari categorii distincte. in primul rand a existat o cerere foarte mare pentru produse foarte ieftine, factorul calitate fiind de multe ori omis. De asemenea, insa, a existat si o categorie de clienti foarte atenti la calitatile si caracteristicile produselor achizitionate”, explica Daniel Guzu. „Duraziv a reusit sa creasca vizand tocmai acesti clienti care gandesc investitiile pe termen lung. in mixul de vanzari al companiei a crescut ponderea produselor de brand, investitiile in cercetare si marketing din aceasta perioada dovedindu-se inspirate”, adauga proprietarul Duraziv.
Duraziv este o companie activa pe piata de materiale de constructii inca din anul 2003, cand a fost infiintata sub denumirea initiala de Bau Profil de catre antreprenorii Daniel si Irina Guzu. Compania produce materiale de constructii din categoria adezivi, profile metalice, vopsele, produse pentru finisari interioare si exterioare, sisteme complete de termoizolare si hidroizolare. Divizia producatoare de adezivi s-a lansat in urma unei investitii de peste 8,5 mil. euro intr-o fabrica moderna, cu o capacitate de productie de 200.000 de tone pe an, situata in Popesti Leordeni. Fabrica este dotata si cu un laborator propriu, echipat la standarde europene, unde sunt testate toate produsele. In 2011 compania a raportat o cifra de afaceri de 18 milioane de euro, in crestere cu 34% comparativ cu anul precedent.