Infobau a realizat o statistica a santierelor in lucru din toata tara. In acest sens s-au folosit informatiile aparute in Buletinele informative Infobau ca urmare a monitorizarii santierelor in lucru pe care compania o realizeaza lunar prin intermediul operatorilor proprii de teren.
Esantionul pe care a fost realizat studiul este format din 2.605 de santiere abordate in premiera in lunile Ianuarie - Mai 2009.
Din punct de vedere al tipului lucrarilor, santierele vizate au fost: imobile de birouri, cladiri rezidentiale, constructii industriale, lucrari ce se adreseaza domeniului HORECA, spatii comerciale si alte lucrari de genul: scoli, gradinite, sali sportive si lacasuri de cult.
Din totalul de 2.605 santiere, 8% au fost imobile de birouri si sedii de firma. Din punct de vedere al repartizarii pe zone geografice, cele mai multe imobile de acest tip au aparut in Bucuresti si Ilfov, 65 imobile, urmate de zona de Centru cu 35 imobile.
Spatiile comerciale reprezinta 5% din total. Aici au fost incluse lucrari mari de tipul mall-urilor, dar si spatii mai mici cum sunt, de exemplu, supermarket-urile. Cele 5 procente nu se refera la suprafete construite in metri patrati, ci strict la numarul de santiere.
Lucrarile de tip HORECA - constructia si modernizarea hotelurilor, restaurantelor, cafenelelor, a spatiilor de cazare etc. ocupa 4% din totalul santierelor monitorizate. In intervalul ianuarie - mai au fost oferite detalii despre 103 astfel de santiere.
6% , insumand 169 de santiere in lucru, au fost constructii industriale. Cele mai multe dintre acestea sunt in zonele Sud-Vest si Vest ale tarii. In aceste zone, procentele inregistrate au fost de 11%, respectiv 10% din total. Stadiul lucrarilor variaza de la pregatire santier la structura.
Cel mai mare procent de santiere in lucru se regaseste pe segmentul rezidential, si anume 58%. Aceastea cuprind cladiri de locuinta de tipul P+E+M, P+2E+M, dar si ansambluri rezidentiale si blocuri de locuinte. Cea mai bine reprezentata zona pe acest segment este Ilfov, zona monitorizata separat de Bucuresti de catre operatorii Infobau. Aici, locuintele acopera 90% din totalul lucrarilor aparute in Buletinele informative Infobau.
In categoria Altele am inclus lucrari de tipul: scoli, gradinite, sali de sport, lacasuri de cult, sedii de primarii. Acestea ocupa 6% din cele 2.605 noi santiere monitorizate.
De remarcat este numarul considerabil de sali de sport si baze sportive aparut ca urmare a programului derulat in conformitate cu prevederile OG 25/2001 privind infiintarea Companiei Nationale de Investitii. Beneficiarii acestor lucrari sunt autoritatile publice locale din localitatile in care se realizeaza aceste sali de sport. Compania Nationalã de Investitii a anuntat ca va finaliza in anul 2009 111 sali de sport aflate in executie.
Pentru strangerea informatiilor de mai sus s-a folosit o metoda ce consta in 2 etape: prima etapa o reprezinta vizitele pe santiere efectuate de operatorii Infobau si etapa a 2-a - verificarile telefonice, corectarea si completarea informatiei primare provenite din teren. De mentionat ca, prin natura activitatii sale, Infobau colecteaza atat informatii despre imobile noi, pentru a le oferi in premiera diverselor categorii de firme din domeniu, cat si informatii ce constau in actualizarea permanenta a bazei de date existente (actualizari ale stadiilor de executie si ale datelor celor implicati in proiectele respective, etc). Studiul de fata face referire, asa cum am precizat mai sus, exclusiv la investitiile prezentate in premiera de Infobau in perioada de referinta ianuarie-mai 2009
Infobau ofera servicii business-to-business de tip consultanta de marketing si suport vanzari in domeniul constructiilor de mai bine de 7 ani. Pe langa monitorizarea santierelor in lucru din toata tara, Infobau mai ofera un serviciu ce consta in monitorizarea anunturilor de licitatii in constructii si un altul de monitorizare a cererilor de oferta de materiale si servicii de/pentru constructii si finisaje. Ca element inovativ, Infobau a venit pe piata romaneasca cu un serviciu nou si deosebit de util furnizorilor de materiale si servicii pentru constructii/finisaje, si anume campanii de marketing direct pe santiere. Acest serviciu a castigat repede adepti, iar opiniilor catorva dintre ei pot fi vizualizate de catre cei interesati pe site-ul www.infobau.ro.
Detalii:
www.infobau.ro