Knauf Insulation - Vata Minerala Ecose Technology
pompe caldura

BASF si-a prezentat strategia de business pe termen mediu

Data: 2011-12-02

BASF si-a prezentat strategia de business pe termen mediu
BASF si-a prezentat strategia de business pe termen mediu


- Valoare adaugata printr-o abordare integrata a business-ului
- Motoarele de crestere - sustenabilitatea si inovatia
- Extinderea activitatii pe pietele emergente


Prin intermediul noii strategii de business, BASF, cea mai mare companie din industria chimica, intentioneaza sa isi consolideze pozitia de lider mondial si isi stabileste o serie de obiective ambitioase pentru urmatoarea perioada. Detaliile strategiei pe termen mediu au fost prezentate de Presedintele Consiliului Director al companiei, Dr. Kurt Bock, Vice-Presedintele Dr. Martin Brudermuller si CFO Dr. Hans-Ulrich Engel.

In prezent, BASF se afla pe primele trei pozitii in peste 75% din totalul domeniilor in care activeaza, iar pe termen mediu compania are obiective ambitioase de crestere profitabila.

In urmatoarea perioada, compania se asteapta ca economia mondiala sa evolueze cu o rata medie de crestere a produsului global brut de 3% pe an, iar pentru productia chimica estimeaza o crestere medie de 4 procente. In acelasi timp, compania isi propune o rata de crestere cu 2 puncte procentuale mai mare fata de productia din industria chimica, respectiv sa isi creasca vanzarile in medie cu 6% pe an pana in 2020. Per total, obiectivele de vanzari ale companiei ajung la 115 miliarde de Euro, cu o tinta de crestere a profitabilitatii care proiecteaza EBITDA la 23 de miliarde de Euro in 2020.

Ca furnizor de produse si solutii pentru aproape toate domeniile industriale - de la petrol si gaze naturale, produse chimice traditionale si adaptate, la materiale si solutii cu functionalitati complexe – BASF isi propune sa creasca valoarea adaugata printr-o abordare integrata a business-ului. „Amploarea competentelor si a cunostintelor de care dispunem in cadrul companiei si faptul ca le putem integra ne diferentiaza puternic de concurentii nostri,” a spus Bock. „Printre acestea se numara resursele noastre de cercetare si inovatie, baza noastra tehnologica extinsa, calitatea operatiunilor noastre si accesul global la industriile relevante.”

Sistemul Verbund, specific BASF, ofera companiei avantaje competitive extraordinare. Compania isi va dezvolta in continuare acest sistem complex integrat si profitabil, care acopera atat operatiunile de productie si tehnologie, cat si abordarea clientilor. in plus, BASF se va focaliza si mai mult asupra industriilor clientilor sai.

Sustenabilitatea si inovatia, motoarele cresterii companiei

Conform estimarilor, pana in anul 2050, populatia Terrei va ajunge la 9 miliarde de oameni, iar BASF considera ca aceasta evolutie va provoca enorme schimbari globale si va oferi noi oportunitati, in special pentru industria chimica. Respectand principiile sustenabilitatii, BASF va juca un rol important in conservarea resurselor, pentru a asigura existenta hranei sanatoase si imbunatatirea calitatii vietii oamenilor. „Am rezumat ceea ce facem in calitate de organizatie globala in obiectivul de business: Cream chimie pentru un viitor sustenabil”, a spus Bock. Pe viitor, compania isi propune sa integreze si mai puternic considerentele de sustenabilitate in deciziile sale de business.

In prezent, inovatiile din industria chimica se bazeaza foarte rar pe dezvoltarea de noi substante chimice. Noile materiale si solutii sunt create mai degraba in urma imbinarii expertizei din mai multe domenii. Compania estimeaza ca, in 2020, produsele noi, aflate pe piata de cel mult 10 ani, vor aduce vanzari de 30 de miliarde de Euro si un EBITDA de 7 miliarde de Euro. „Acest tip de inovatii necesita un portofoliu extins, o cooperare interdisciplinara si o cunoastere foarte buna a activitatii clientilor ”, a explicat Dr. Martin Brudermuller, Vice-presedinte al Consiliului Director.

BASF intentioneaza sa isi extinda activitatea pe pietele emergente

In ultimii 10 ani, vanzarile BASF catre clientii de pe pietele emergente s-au triplat si au reprezentat, in 2010, 34% din totalul vanzarilor (exceptand Divizia de petrol si gaze). In 2020, compania se asteapta ca acestea sa ajunga la un procent de 45% din totalul vanzarilor. Investitiile vor reprezenta baza cresterii companiei in viitor. Pentru perioada 2011-2020, BASF si-a planificat cheltuieli de capital intre 30 si 35 de miliarde de Euro. Mai mult de o treime din acesta suma va fi investita in tari emergente. „Deja avem pozitii de top si operatiuni care se extind rapid pe pietele emergente, si aceasta reprezinta o directie pe care vom continua sa o dezvoltam”, a declarat Bock.

Strategia financiara a BASF va continua sa ia in calcul criteriile necesare pentru a-si mentine ratingul A solid. „Aceasta implica o politica ambitioasa in ceea ce priveste dividendele, dar si posibilitatea de a rascumpara o parte din actiuni”, a declarat Dr. Hans-Ulrich Engel, CFO in cadrul BASF. „Noul program de excelenta strategica, STEP, va creste nivelul de competitivitate si de profitabilitate. Ne asteptam ca acest program sa contribuie la profitul companiei cu aproximativ 1 miliard de Euro pana la sfarsitul anului 2015”, a incheiat Engel.

DESPRE BASF

BASF este lider mondial in domeniul industriei chimice: „The Chemical Company\". Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse de performanta, pana la produse chimice pentru agricultura, produse de sinteza fina, precum si petrol si gaze. Partener de incredere al tuturor sectoarelor industriale, BASF participa la cresterea succesului clientilor sai. Cu produsele sale de mare valoare si sistemul inteligent de solutii, BASF are un rol important in gasirea solutiilor la problemele globale precum protectia mediului, folosirea eficienta a resurselor energetice, nutritie si mobilitate. BASF a realizat vanzari de peste 63,9 miliarde de EURO in 2010 si are aproximativ 109.000 de angajati. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN).

Informatii suplimentare sunt disponibile pe internet la www.basf.com sau la sectiunea de Social Media newsroom.basf.com

Vizionari 713

Stiri din aceeasi categorie”

In perioada 8 - 11 aprilie se desfasoara #TotulPentruCasaTa - evenimentul care aduce in prim plan latura digitala a stilurilor de constructie, amenajare si echipare a oricarui tip de locuinta. #TotulPentruCasaTa este al doilea concept virtual dezvoltat de ROMEXPO si reuneste firme cunoscute din industria home & deco care prezinta cele mai noi produse si tehnologii aparute in acest sector.
Arhitecture Conference&Expo premiaza in aceasta toamna proiectele realizate de arhitecti in cadrul Galei Premiilor, ce va avea loc in 6 octombrie la Cluj-Napoca
Otelul are o influenta directa asupra dezvoltarii societatii moderne si a procesului de urbanizare.
Sub conceptul „Primii care va facem viata mai simpla cand alegeti modelul si tipul de piatra potrivit pentru decorarea casei”, showroom-ul de piatra naturala PIATRAONLINE relanseaza platforma www.piatraonline.ro.