Knauf Insulation - Vata Minerala Ecose Technology
Velux Club

BASF a obtinut rezultate foarte bune in 2011 si are obiective ambitioase pentru 2012

Data: 2012-02-27

BASF a obtinut rezultate foarte bune in 2011 si are obiective ambitioase pentru 2012
- Anul 2011
Vanzari – 73,5 miliarde de euro (crestere de 15%)
EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale – 8,4 miliarde de euro (crestere de 4%)
Profit pe actiune – 6,74 euro (crestere de 36%)
- Trimestrul patru din 2011
Vanzari – 18,1 miliarde de euro (crestere de 10%)
EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale – 1.5 miliarde de euro (scadere de 14%)
- Valoarea dividendelor propuse – 2,5 euro (2010 – 2,2 Euro)
- Obiective pentru 2012 – Cresteri ale vanzarilor si veniturilor intr-un mediu dificil

BASF a depasit semnificativ nivelurile record atinse in 2010 in ceea ce priveste vanzarile si veniturile si a obtinut o prima ridicata asupra capitalului investit in 2011. In comparatie cu 2010, vanzarile au crescut cu 15%, pana la 73,5 miliarde de euro. Toate regiunile in care BASF isi desfasoara activitatea au contribuit la aceasta crestere. Profitul operational (EBIT) inainte de venituri/cheltuieli exceptionale a avut o crestere de 4% pana la 8,4 miliarde de euro, iar EBIT a ajuns la 8,6 miliarde de euro, cu 11% mai mult decat in 2011.

In cadrul conferintei anuale de presa, Dr. Kurt Bock, Presedintele Consiliului Director al BASF a declarat: „2011 a fost inca un an de succes pentru BASF. Astfel, vom continua politica noastra ambitioasa privind dividendele si vom propune din nou, in cadrul intalnirii anuale, acordarea unui dividend mai mare, in valoare de 2,50 euro. Aceasta va reprezenta o crestere de 0,30 euro sau 13,6% in comparatie cu anul anterior.”
La un nivel de aproximativ 18,1 miliarde de euro, vanzarile inregistrate in al patrulea trimestru din 2011 au fost mai mari decat cele din aceeasi perioada din 2010, precum si decat cele din al treilea trimestru din 2011. Cu toate acestea, incetinirea economiei de-a lungul anului s-a reflectat in profitul EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale, care a avut o scadere de 14% fata de trimestru patru din 2010, ajungand la 1,5 miliarde de euro Tendinta observata de companie la inceputul celui de-al doilea trimestru a continuat. Clientii au fost mai precauti, si-au redus stocurile si au amanat comenzile in speranta ca daca economia va scade si preturile vor urma acelasi curs.

Dr Hans-Ulrich Engel, CFO (Chief Financial Officer) in cadrul BASF, a subliniat fluxul de numerar provenit din activitatile operationale: „Cu o valoare de 7,1 miliarde de euro, fluxul de numerar provenit din operatiuni a depasit nivelul ridicat atins anul anterior.” Profitul net mai mare a contribuit in mod semnificativ la aceasta situatie. Extinderea afacerilor si cresterea preturilor au dus la cresterea capitalului net de lucru.
Cheltuielile legate de active corporale (fabrici, echipamente) si active necorporale in valoare de 3,4 miliarde de euro au fost cu 862 de milioane de euro mai mari decat cele din anul anterior. Cheltuielile de capital importante pentru initierea operatiunilor in 2011 au inclus: extinderea fabricii din Nanjing, China; construirea fabricii de metilamine in Geismar, Louisiana; construirea unei fabrici de oleum in Antwerp, Belgia si extinderea sistemului de conducte de gaze naturale din Europa.

Perspective pentru 2012

Obiectivele BASF pentru 2012 sunt bazate pe urmatoarele estimari economice:
- Cresterea economica globala la nivelul anului trecut (plus 2,7%)
- Cresteri semnificative in productia chimica globala, cu exceptia produselor farmaceutice (plus 4,1%)
- Rata medie de referinta USD/EUR de 1,3
- Pretul mediu al petrolului (Brent) de 110 dolari pe baril

„Ne asteptam ca economia globala sa ia viteza in 2012, dupa un start moderat”, a spus Kurt Bock. „Incertitudinile date de criza datoriilor suverane, in special in Europa si SUA, vor atenua perspectivele de crestere. Impulsul pozitiv in ceea ce priveste industria chimica va veni din nou din tarile emergente”, a incheiat Bock.

Excluzand efectele achizitiilor si cesiunilor, BASF doreste sa creasca volumele de vanzari. Compania are ca obiectiv depasirea nivelurilor record atinse in 2011 in ceea ce priveste vanzarile si profitul EBIT inainte de venituri/cheltuielile exceptionale. Veniturile vor fi sustinute de reluarea productiei de petrol in Libia si, de asemenea, de volumele in crestere din sectorul chimic.
BASF intentioneaza sa isi mareasca investitiile in cercetare si dezvoltare la 1,7 miliarde de euro in 2012, de la 1,6 miliarde de euro in 2011.

„Ne propunem sa obtinem o prima ridicata asupra capitalului si in 2012”, a spus Kurt Bock. „Este probabil ca in prima jumatate a anului 2012 sa nu atingem nivelul din primele doua trimestre ale anului trecut. Pentru cea de-a doua jumatate a anului, ne asteptam sa depasim nivelul din aceeasi perioada a anului 2011”, a incheiat Bock.

Cresterea vanzarilor in majoritatea segmentelor in trimestrul patru 2011

Pe segmentul Substante chimice cresterile de preturi inregistrate in toate diviziile au dus la vanzari mai mari in al patrulea trimestru din 2011. In plus, transferul diviziei de produse stirenice catre compania mixta Styrolution a avut un impact pozitiv, deoarece vanzarile de etilena catre aceasta companie au fost raportate ca vanzari catre terti din 1 octombrie 2011. Din cauza cererii slabe si ratei in continua crestere a pretului materiilor prime, profitul EBIT inainte de veniturilele/cheltuielile exceptionale a fost mai mic decat in trimestrul patru din 2010. Anul trecut, vanzarile pe segmentul Substante chimice au crescut cu 14%, pana la aproximativ 13 miliarde de euro si EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale a avansat cu 6%, stabilind un nou record, de 2,4 miliarde de euro.

In ciuda volumelor mai mici la principalele categorii de produse, vanzarile pe segmentul Materiale Plastice a crescut in al patrulea trimestru din 2011 datorita preturilor mai mari din divizia Polimeri de Performanta. In ceea ce priveste materialele plastice pentru domeniul ingineriei, cererea mai mare provenita din America de Nord, in special din industria auto, a compensat volumele mai mici din Europa si Asia. Profitul EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale a inregistrat o scadere considerabila din cauza cererii scazute si cresterii costurilor cu materiile prime, in special pentru toluen-diizocianat (TDI – compus reactiv utilizat pentru producerea spumelor poliuretanice). Pentru intregul an 2011, vanzarile in divizia Materiale Plastice au crescut cu 12% pana la aproximativ 11 miliarde de euro, in timp ce profitul EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale, in valoare de de 1,2 miliarde de euro, a inregistrat o scadere fata de anul anterior.

Segmentul Produse de Performanta a avut o crestere de 19% in ceea ce priveste vanzarile, in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2010. Integrarea companiei Cognis si cresterea preturilor in toate diviziile au contribuit la aceasta evolutie. Volumele au scazut cu 6%, in special in diviziile Produse Chimice pentru Industria Hartiei si Produse Chimice de Performanta. EBIT inainte de veniturilele/cheltuielile exceptionale a scazut cu 25% din cauza cheltuielilor pentru integrarea Cognis si a marjei de presiune cauzata de concurenta puternica. Pentru intregul an, vanzarile diviziei Produse de Performanta au crescut cu 28%, pana la 15,7 miliarde de euro. EBIT inainte de veniturile/cheltuielile exceptionale a atins valoarea de 1,7 miliarde de euro, reprezentand o crestere de 11%.

Volumele pe segmentul Solutii Functionale au crescut cu 6% si au fost influentate de cererea ridicata din industria auto pentru catalizatori mobili de emisie si vopsele pentru automobile. Cererea din industria constructiilor a avut o crestere usoara, in primul rand datorita activitatii intense in acest domeniu in America de Nord si pietele emergente din Asia. Vanzarile au crescut cu 12% in trimestrul patru comparativ cu aceeasi perioada a anului 2010. EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale s-a dublat datorita evolutiei diviziilor Catalizatori si Vopsele. Pentru anul 2011, vanzarile din divizia Solutii Functionale au crescut cu 17%, pana la 11,4 miliarde de euro si EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale a crescut cu 20%, pana la 559 milioane de euro.

Pe segmentul Solutii pentru Agricultura, vanzarile au scazut usor in al patrulea trimestru, comparativ cu aceeasi perioada din 2010. Scaderea a venit pe fondul masurilor de optimizare a portofoliului si a pre-achizitiilor de catre clienti in al treilea trimestru inregistrate in America de Sud. La nivel regional, vanzarile in Europa au fost determinate de evolutia pozitiva la sfarsit de an a companiilor din Franta. in America de Nord veniturile au crescut datorita vanzarilor ridicate de fungicide. EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale in trimestrul patru a fost aproape identic cu cel din 2010, in ciuda cresterii investitiilor in cercetare si dezvoltare si costurilor de vanzare. La nivelul intregului an, vanzarile pe segmentul Solutii pentru Agricultura au crescut cu 3% pana la 4,2 miliarde de euro si EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale au crescut cu 8%, pana la 810 milioane de euro.

Pe segmentul Petrol si Gaze, vanzarile au crescut cu 33%, datorita volumelor mai mari de vanzari de gaze naturale, precum si datorita preturilor ridicate in ambele sectoare de activitate. In Libia, productia de petrol pe uscat a reinceput la mijlocul lunii octombrie cu 20,000 de barili pe zi si a ajuns la 60,000 de barili pe zi la sfarsitul anului. EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale pe segmentul Petrol si Gaze a scazut cu 4% in trimestrul patru din 2011 din cauza nivelului scazut de productie din Libia comparativ cu anul precedent. Pretul mai mare al titeiului a compensat partial volumul scazut al productiei. Pentru anul 2011, vanzarile au crescut cu 12% pana la 12,1 miliarde de euro. EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale a scazut cu 13%, pana la 2,1 miliarde de euro.

In ceea ce priveste segmentul Alte produse, vanzarile au scazut cu 30%, in mare parte datorita transferului produselor stirenice catre Styrolution incepand cu 1 octombrie 2011. Participatia BASF in societatea mixta este inclusa la capitolul actiuni in rapoartele financiare. Astfel, produsele stirenice au contribuit la vanzarile si profitul acestei divizii numai in primele noua luni ale anului 2011. EBIT inainte de venituri/cheltuieli exceptionale a crescut cu 128 de milioane de euro in trimestrul patru. Cheltuielile exceptionale cu impact pozitiv au derivat din castigul realizat prin vanzarea de actiuni ale diviziei de produse stirenice si s-au situat la nivelul de 593 milioane de euro. in 2011, vanzarile pe segmentul Alte produse au crescut pana la 6,3 miliarde de euro. EBIT inainte de venitu veniturilor/cheltuielilor exceptionale.

DESPRE BASF

BASF este lider mondial in domeniul chimic: The Chemical Company. Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse performante si produse pentru protectia plantelor, pana la petrol si gaze. Combinam succesul economic, responsabilitatea sociala si protectia mediului. Cu ajutorul stiintei si al inovatiei, ne ajutam clientii din aproape toate industriile sa faca fata cerintelor curente si viitoare ale societatii. Produsele si sistemele noastre de solutii contribuie la conservarea resurselor, asigurarea unei nutritii sanatoase si imbunatatirea calitatii vietii. Am rezumat aceasta contributie in obiectivul nostru global: Cream chimie pentru un viitor sustenabil. In 2011 BASF a realizat vanzari de peste 73.5 miliarde de euro si avea mai mult de 111.000 de angajati la sfarsitul anului. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN). Informatii suplimentare sunt disponibile pe internet la adresa www.basf.com

Vizionari 590

Stiri din aceeasi categorie”

In perioada 8 - 11 aprilie se desfasoara #TotulPentruCasaTa - evenimentul care aduce in prim plan latura digitala a stilurilor de constructie, amenajare si echipare a oricarui tip de locuinta. #TotulPentruCasaTa este al doilea concept virtual dezvoltat de ROMEXPO si reuneste firme cunoscute din industria home & deco care prezinta cele mai noi produse si tehnologii aparute in acest sector.
Arhitecture Conference&Expo premiaza in aceasta toamna proiectele realizate de arhitecti in cadrul Galei Premiilor, ce va avea loc in 6 octombrie la Cluj-Napoca
Otelul are o influenta directa asupra dezvoltarii societatii moderne si a procesului de urbanizare.
Sub conceptul „Primii care va facem viata mai simpla cand alegeti modelul si tipul de piatra potrivit pentru decorarea casei”, showroom-ul de piatra naturala PIATRAONLINE relanseaza platforma www.piatraonline.ro.