Knauf Insulation - Vata Minerala Ecose Technology
pompe caldura

BASF a incheiat primul semestru din 2011 cu rezultate in crestere

Data: 2011-07-28

BASF a incheiat primul semestru din 2011 cu rezultate in crestere
BASF incheie primul semestru din 2011 cu vanzari in crestere.

Primul semestru 2011: Vanzarile au crescut cu 19,4%, iar EBIT inainte de cheltuieli exceptionale a inregistrat o crestere de 19,4% comparativ cu anul anterior
Al doilea trimestru 2011: Vanzarile au inregistrat un avans de 13,9%, in timp ce EBIT inainte de cheltuieli exceptionale a crescut cu 1,4% si cu 16%, comparativ cu perioada similara a anului trecut

Grupul isi mentine previziunile pentru 2011

BASF, liderul mondial in domeniul chimic, a incheiat primul semestru din 2011 – desemnat Anul International al Chimiei - cu rezultate in crestere, depasind rezultatele excelente ale anului anterior si reusind sa mentina acelasi trend dinamic al afacerilor.

“Pentru noi, contextul economic din prima jumatate a anului a fost favorabil, iar cifrele arata ca am reusit sa identificam si sa folosim oportunitatile”, a declarat Dr. Kurt Bock, Presedintele Board-ului Director al BASF SE, in cadrul conferintei de presa de la Ludwigshafen, unde s-au prezentat rezultatele financiare ale BASF.

Dupa un start puternic la inceputul anului, BASF si-a consolidat rezultatele in al doilea trimestru. Vanzarile au inregistrat un avans de 13,9%, pana la 18,5 miliarde euro, in timp ce profitul EBIT (profit inainte de impozite si taxe) inainte de cheltuielile exceptionale a urcat cu 1,4%, pana la 2,2 miliarde euro, in ciuda intreruperii productiei de petrol din Libia. In cel de-al doilea trimestru al lui 2010, activitatile din Libia au adus un profit EBIT inainte de cheltuielile exceptionale de 280 milioane euro, crescand astfel profitul EBIT cu 16%.
 
Asa cum era de asteptat, comparativ cu cresterea sustinuta din primele trei luni ale anului, ratele de crestere s-au normalizat in al doilea trimestru. Un rol important in aceasta evolutie l-au avut si efectele negative ale cursului valutar (minus 6%), dupa primul trimestru al lui 2010, cauzate de un dolar slab.

Includerea companiei Cognis a contribuit semnificativ la cresterea vanzarilor. Pe segmentul Substantelor Chimice, volumele de vanzari au inregistrat un avans de 5%. Datorita suspendarii productiei de petrol in Libia, veniturile din petrol si gaze, inaintea taxelor, au fost mai mici, comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut.
 
In prima jumatate a lui 2011, vanzarile BASF au atins un nivel de 37,8 miliarde euro, reprezentand o crestere de 19,4% fata de aceeasi perioada a lui 2010. Profitul EBIT inainte de cheltuielile exceptionale a inregistrat un avans de 19,4%, pana la aproximativ 5 miliarde euro.

BASF incheie primul semestru din 2011 cu vanzari in crestere
\"BASF-liderul


BASF isi mentine previziunile pentru anul 2011
 
BASF estimeaza in continuare perspectivele economice ca fiind pozitive pentru a doua jumatate a anului si se asteapta la un ritm de crestere mai putin dinamic, luand in considerare evolutia de la finalul celui de-al doilea trimestru al anului.

“Exista inca riscuri economice: ne preocupa in continuare evolutia monedei euro, precum si situatia datoriilor cu care se confrunta unele tari europene si Statele Unite“, adauga Bock. “Un alt factor de risc este si pretul in continuare foarte ridicat al petrolului, care are efecte negative asupra marjelor in tot lantul operational si ii face pe unii clienti sa fie precauti cu comenzile”.
 
Cresterea preturilor a fost obligatorie in diferite domenii de activitate si va continua sa fie necesara si in viitor. Tensiunile locale din zone ca Africa de Nord continua sa destabilizeze pietele. Asa cum a anuntat la inceputul lunii mai, in contextul prelungirii ostilitatilor din Libia, grupul BASF nu poate garanta o reluare a productiei de petrol in aceasta zona, in 2011.

In sectorul chimic, compania estimeaza o crestere mondiala a productiei de 5 - 6%, cifra care poate varia considerabil de la o regiune la alta. In ciuda acestor diferente, BASF vizeaza, insa, o crestere peste ritmul pietei, in toate regiunile in care activeaza.

Pentru intreg anul 2011, compania estimeaza o rata de schimb medie euro/dolar de 1,40 dolari la euro. Data fiind cresterea constanta a pretului petrolului, previziunile pentru pretul mediu anual al titeiului Brent cresc cu 10 dolari, pana la 110 dolari pe baril.
 
“Pornind de la evolutia pozitiva a afacerilor in primele sase luni, ramanem increzatori pentru restul anului”, a declarat Bock. “Cu toate ca exista o reducere a productiei de petrol, ne asteptam la cresteri semnificative ale cifrei de afaceri la nivel de grup pentru 2011. Luand in considerare ajustarile pentru taxele pe profit necompensabile, aplicate operatiunilor de productie de petrol, continuam sa vizam o depasire semnificativa a nivelului record al profitului EBIT inainte de cheltuielile exceptionale, inregistrat in 2010. Ne asteptam in continuare sa obtinem un randament mare raportat la costul capitalului in 2011.“

Grupul BASF isi mentine previziunile pentru 2011
\"BASF\"/


Crestere a vanzarilor in aproape toate segmentele, in al doilea trimestru
 
Pe segmentul Substantelor Chimice, vanzarile au depasit semnificativ nivelul obtinut in trimestrul al doilea din 2010. Preturile de vanzare au crescut in toate diviziile, in special in divizia Petrochimica. Profitul EBIT inainte de cheltuielile exceptionale a fost influentat de inchiderile programate sau neprevazute ale unor fabrici si a atins un nivel apropiat celui de anul trecut.
 
Volumul vanzarilor din segmentul Materiale Plastice a crescut in ambele divizii – Poliuretani si Polimeri de Performanta. Preturile ridicate au contribuit, de asemenea, la cresterea vanzarilor, un avans inregistrand si profitul operational EBIT, care s-a imbunatatit datorita volumelor si marjelor ridicate.

Segmentul Produselor de Performanta a inregistrat o crestere puternica a vanzarilor, ca urmare a includerii afacerilor Cognis, care au contribuit si la avansul profitului EBIT inainte de cheltuielile exceptionale.
 
In cazul segmentului de Solutii Functionale, toate diviziile au contribuit la cresterea vanzarilor, in timp ce venitul operational a urcat usor, comparativ cu aceasi perioada a lui 2010. Rezultatele se datoreaza in primul rand contributiei insemnate a diviziei Catalizatori la cresterea volumelor.

Volumul vanzarilor a crescut si in segmentul de Solutii pentru agricultura. Cu un nivel stabil al preturilor, vanzarile s-au mentinut la nivelul celui de-al doilea trimestru din 2010, in mare parte din cauza monedei americane slabe, in timp ce profitul operational EBIT s-a imbunatatit usor.

Vanzarile pe segmentul Petrol si gaze au inregistrat, la randul lor, un usor avans fata de al doilea trimestru al lui 2010, datorita preturilor ridicate la titei si gaze naturale. Intreruperea productiei de petrol in Libia la finalul lui februarie 2011 a dus la o scadere a volumelor, profitul operational fiind sub nivelul trimestrului doi din 2010. Cu toate acestea, profitul net s-a imbunatatit considerabil.

Prima jumatate a lui 2011: Crestere a vanzarilor si veniturilor in toate regiunile
 
Rezultatele BASF au fost pozitive in toate regiunile in care grupul activeaza, cresterea vanzarilor si veniturilor fiind, in cele mai multe cazuri, de doua cifre.

In Europa, vanzarile si veniturile au inregistrat o crestere puternica, o contributie insemnata avand-o segmentul Produselor de Performanta. Pe segmentul Substantelor Chimice, costurile in crestere ale materiilor prime au fost absorbite de piata. Vanzarile au crescut semnificativ si pe segmentul Materialelor Plastice, datorita cererii crescute din partea industriei auto.
 
Vanzarile au crescut si in America de Nord. Includerea afacerilor Cognis a impulsionat puternic evolutia pozitiva in segmentul Produselor de Performanta. In segmentul Solutiilor pentru Agricultura, vanzarile au cunoscut o scadere cauzata de slabirea mondei americane si de conditiile climatice dificile. In aceasta zona, veniturile s-au situat peste nivelul primei jumatati a lui 2010.

In regiunea Asia-Pacific, cresterea cererii a impulsionat vanzarile, alaturi de contributia adusa de afacerile Cognis si cresterea preturilor ca urmare a costurilor mai mari la materiile prime, mai ales in diviziile Petrochimica, Polimeri de Performanta si Catalizatori. Profitul s-a imbunatatit substantial, in mare parte datorita marjelor favorabile din segmentul Produselor de Performanta.

Profitul si vanzarile s-au majorat si in America de Sud, Africa si Orientul Mijlociu, o contributie importanta avand-o afacerile Cognis, dar si succesul inregistrat de produsele pentru protectia culturilor agricole.

DESPRE BASF
BASF este lider mondial in domeniul chimic: \"The Chemical Company\". Portofoliul sau cuprinde o gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru industria materialelor plastice, produse de performanta, pana la produse chimice pentru agricultura, produse de sinteza fina, precum si petrol si gaze. Partener de incredere al tuturor sectoarelor industriale, BASF participa la cresterea succesului clientilor sai. Cu produsele sale de mare valoare si sistemul inteligent de solutii, BASF are un rol important in gasirea solutiilor la problemele globale precum protectia mediului, folosirea eficienta a resurselor energetice, nutritie si mobilitate. BASF a realizat vanzari de peste 63.9 miliarde de EURO in 2010 si are aproximativ 109.000 de angajati. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS), Londra (BFA) si Zurich (AN).

Informatii suplimentare sunt disponibile pe internet la www.basf.com sau la sectiunea de Social Media http://newsroom.basf.com

Vizionari 699

Stiri din aceeasi categorie”

In perioada 8 - 11 aprilie se desfasoara #TotulPentruCasaTa - evenimentul care aduce in prim plan latura digitala a stilurilor de constructie, amenajare si echipare a oricarui tip de locuinta. #TotulPentruCasaTa este al doilea concept virtual dezvoltat de ROMEXPO si reuneste firme cunoscute din industria home & deco care prezinta cele mai noi produse si tehnologii aparute in acest sector.
Arhitecture Conference&Expo premiaza in aceasta toamna proiectele realizate de arhitecti in cadrul Galei Premiilor, ce va avea loc in 6 octombrie la Cluj-Napoca
Otelul are o influenta directa asupra dezvoltarii societatii moderne si a procesului de urbanizare.
Sub conceptul „Primii care va facem viata mai simpla cand alegeti modelul si tipul de piatra potrivit pentru decorarea casei”, showroom-ul de piatra naturala PIATRAONLINE relanseaza platforma www.piatraonline.ro.