Knauf Insulation - Vata Minerala Ecose Technology

Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera Curtici Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h

Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA

I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:



Compania Nationala de Cai Ferate \"CFR\" - SA

Adresa postala: Bucuresti, Bulevardul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1. , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 010873 , Romania , Punct(e) de contact: CNCF CFR SA, Directia Achizitii Proiecte Europene , Tel. +40 372843255 , In atentia: D-nei Ioana Ivan , Email: ioana.ivan@cfr.ro , Fax: +40 213158549 , Adresa internet (URL): www.cfr.ro , Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro



Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:

Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior

Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:

Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior

Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:

Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior

I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)



Minister sau orice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora

Activitate (activitati)

- Servicii feroviare

Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI

II.1) Descriere

II.1.1) Denumirea data contractului de entitatea contractanta

Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera – Curtici – Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h: Tronsonul 2: Km 614 – Gurasada, subtronsonul 2a: Km 614 – Cap Y B?rzava si 2b: Cap Y B?rzava-Cap Y Ilteu ”

II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor



Lucrari

Executarea

Locul principal de executare: Jud.Hunedoara si Arad

Codul NUTS: RO42 - Vest

II.1.3) Anuntul implica

Un contract de achizitii publice

II.1.4) Informatii privind acordul-cadru

II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor

Lucrarile pentru reabilitarea si modernizarea subtronsoanelor geografice km 614 – Barzava si Barzava - Ilteu se incadreaza in categoria de importanta \"B\" (constructie de importanta deosebita), model 1 de asigurare a calitatii, conform HGR nr. 766/21.11.1997.

Linia c.f. supusa modernizarii se ?ncadreaza ?n categoria liniilor retelei de transeuropene de transport (RTE) de baza modernizate (V)\" pentru trafic mixt (V-M), in conformitate cu prevederile Deciziei Comisiei nr. 2011/275/UE din 26 aprilie 2011, privind o specificatie tehnica de interoperabilitate referitoare la subsistemul \"infrastructura\" al sistemului feroviar transeuropen conventional.

Parametrii de performanta ai liniei cu tipul de trafic V-M sunt:

-ecartament normal GB;

-sarcina pe osie: 22,5 t;

-viteza linie: 160 km/h;

-lungimea trenului: 600 m.

Lucrarile pentru reabilitarea si modernizarea subtronsoanelor geografice km 614 – Barzava si Barzava - Ilteu, linie electrificata dubla, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, vor acoperi:

Pentru lotul 1

- lucrari de terasamente si consolidari pe o lungime de 44,706 km;

-13 poduri (din care 2 peste Mures), 39 podete;

- lucrari de electrificare si energoalimentare pe o lungime de 44,706 km si lucrari ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), pe o distanta de 44,706 km;

-lucrari civile ?n 5 statii (inclusiv halte de miscare si halte comerciale),

Cheltuielile diverse si neprevazute (9,7512% din valoarea estimata a contractului fara diverse si neprevazute): 157.441.025 lei.

Pentru lotul 2

- lucrari de terasamente si consolidari pe o lungime de 36,123 km;

-17 poduri (din care 2 peste Mures), 25 podete, 1 tunel de 649 m;

- lucrari de electrificare si energoalimentare pe o lungime de 36,123 km, si lucrari ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), pe o distanta de 36,123 km;

- lucrari civile ?n 6 statii (inclusiv halte comerciale si punct de sectionare),

Cheltuielile diverse si neprevazute (9,7484% din valoarea estimata a contractului fara diverse si neprevazute): 180.287.438 lei.



Proiectul se incadreaza ?n Axa prioritara 1 - Modernizarea si dezvoltarea axelor prioritare TEN-T in scopul dezvoltarii unui sistem durabil de transport si integrarii acestuia in retelele de transport ale UE, Domeniul major de interventie 2 - Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii feroviare de-a lungul Axei

Prioritare TEN - T 22, planificat pentru co-finantare din Fondul de Coeziune in cadrul Programului Operational Sectorial pentru Transport 2007-2013 si 2014-2020.

II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)



45234100-7 - Lucrari de constructii de cai ferate (Rev.2)

45213321-9 - Lucrari de constructii de gari feroviare (Rev.2)

45221112-0 - Lucrari de constructii de poduri feroviare (Rev.2)

45234115-5 - Lucrari de semnalizare feroviara (Rev.2)

45315300-1 - Instalatii de distributie de energie electrica (Rev.2)

II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice

Da

II.1.8) Impartire in loturi

Da

Trebuie depuse oferte pentru unul sau mai multe loturi

II.1.9) Vor fi acceptate variante

Nu

II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru

II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul

Lotul 1: „Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera – Curtici – Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h: Tronsonul 2: Km 614 – Gurasada, subtronsonul 2a: Km 614 – Cap Y B?rzava”. Valoare 1.772.021.055 lei (fara TVA), din care 157.441.025 lei cheltuieli diverse si neprevazute (9,7512,% din valoarea estimata a contractului)

Lotul 2: „Reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera – Curtici – Simeria, parte componenta a Coridorului IV Pan - European pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h, Tronsonul 2: Km 614 – Gurasada, subtronsonul 2b: Cap Y B?rzava - Cap Y Ilteu”. Valoare 2.029.695.888 lei (fara TVA), din care 180.287.438 lei cheltuieli diverse si neprevazute (9,7484% din valoarea estimata a contractului)



Valoarea estimata fara TVA: 3,801,716,943 RON

II.2.2) Optiuni

Nu

II.3) Durata contractului/acordului cadru/SAD sau termenul pentru finalizare

60 luni incepand de la data atribuirii contractului

Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE

III.1) Conditii referitoare la contract

III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate

Garantia de participare se constituie conform prevedrilor art.86 alin (1) din HG nr.925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Garantia de participare se constituie in lei sau pentru calculul echivalentei in alta moneda/valuta decat lei se va avea in vedere cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei si valabil cu 5 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor (Formularele 2a si 2b) si este de 32.000.000 lei, fara TVA pentru lotul 1 si 36.000.000 lei, fara TVA pentru lotul 2. Perioada de valabilitate a garantiei de participare este de minimum 120 zile de la termenul limita de depunere al ofertei. Suma ce se va retine din garantia de participare se calculeaza potrivit art 278ˆ1 din OUG 34/2006. Ofertantii care se incadreaza in randul intreprinderilor mici si mijlocii (IMM), vor beneficia de reducerea cu 50% a garantiei de participare, conform Legii 346/2004 cu modificarile si completarile ulterioare. Garantia de buna executie: 10 % din valoarea contractului (fara TVA) pentru fiecare lot in parte. Garantia de buna executie se constituie conform prevederilor art.90 din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Ofertantii care se incadreaza in randul intreprinderilor mici si mijlocii (IMM), vor beneficia de reducerea cu 50% a garantiei de buna executie, conform Legii 346/2004 cu modificarile si completarile ulterioare.

III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante

Fondul de Coeziune in cadrul Programului Operational Sectorial pentru Transport 2007-2013 si 2014-2020 si bugetul de stat.

III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul

Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. In cazul asocierii, oferta trebuie sa cuprinda un acord de asociere

III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale

Nu

III.2) Conditii de participare

III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei

Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate

Declaratiile pe proprie raspundere trebuie semnate de reprezentantul legal al operatorului economic si depuse in original.

1. Ofertantul/asociatul/terul susinator nu trebuie sa se afle in nici una din situatiile prevazute la art. 180 din Ordonansa de Urgensa a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de lucrari, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv in ultimii 5 ani, sa nu fi fost condamnat prin hotarare definitiva a unei instante judecatoresti pentru participarea la activitati ale unei organizatii criminale, pentru coruptie, frauda si/sau spalare de bani.

In acest sens, ofertantul/asociatul/terul sustinator va depune o Declaratie pe proprie raspundere semnata de reprezentantul legal, in original (Formular 3 si 3.1 - daca este cazul).

2. Va fi exclus din procedura ofertantul /asociatul care se afla in una din situatiile prevazute la art.181 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

In acest sens, ofertantul/asociatul va depune o Declaratie pe proprie raspundere semnata de reprezentantul legal, in original (Formular 4).

Declaratia de neincadrare in situatiile prevazute la art.181 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile completarile ulterioare, lit. a), lit.c1 si lit d) va fi depusa si de tertul sustinator, daca este cazul (Formular 4.1).

Ofertantul va depune:

a. Certificatul fiscal eliberat de Directia de Impozite si Taxe Locale a unitatii administrativ teritoriale pe raza careia societatea are sediul social, care sa ateste situatia obligatiilor scadente la plata in luna anterioara datei limita de depunere a ofertelor.

b. Certificatul de atestare fiscala eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale pe raza careia societatea are sediul social care sa ateste situatia obligatiilor scadente la plata in luna anterioara datei limita de depunere a ofertelor.

Aceste documente vor fi prezentate in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul.

Persoanele juridice straine vor prezenta orice documente edificatoare eliberate de institusiile autorizate ale tarii de origine (certificate de atestare fiscala, caziere fiscale, alte documente echivalente etc) prin care sa dovedeasca ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local. Aceste documente vor fi prezentate in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul insotite de traducerea autorizata si legalizata.

Nota:

Ofertele depuse de operatorii economici care figureaza cu datorii restante, cu exceptia celor de genul esalonarilor sau compentarilor conf. Art. 9 (1) din Ordinul 509/2011 emis de Presedintele ANRMAP, neachitate catre bugetul de stat sau catre bugetul local, vor fi respinse.

3. Va fi exclus din procedura ofertantul care nu depune Declaratie pe proprie raspundere privind Certificatul de participare la licitatie cu oferta independenta, sau il depune insa nu este conform Ordinului 314/2010 emis de ANRMAP. Aceasta declaratie se depune in original (Formular 5).

Fara a afecta posibilitatea operatorilor economici de a depune oferte pe mai multe loturi diferite, ofertantul nu are dreptul ca in cadrul aceleiasi proceduri:

a)sa depuna doua sau mai multe oferte individuale si/sau comune, sub sanctiunea excluderii din competisie a tuturor ofertantilor in cauza;

b)sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractant in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat;

c)sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca tert sustinator in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau dupa caz, a celei in care este ofertant asociat.

ATENTIE!

a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.

b. Operatorii economici care prin certificatele/documentele edificatoare depuse in oferta sau ulterior prezentate nu fac dovada achitarii obligatiilor de plata vor fi exclusi din prezenta procedura de achizitie publica. A se vedea prevederile art. 9 alin (3) din Ordinul 509/2011 al ANRMAP.

c. Cerintele referitoare la obligatiile de plata sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care ofertantul (membrii asocierii) prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor/ compentarilor aprobate de catre organele competente in domeniu (institusiile autorizate ale tarii de origine) in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora.

d. Pentru persoanele juridice straine, certificatele/ documentele edificatoare, in conformitate cu legislatia nationala a tarii de origine a ofertantului/operatorului economic membru al asocierii sau a tarii in care ofertantul/operatorul economic membru al asocierii este stabilit, prin care sa dovedeasca ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local, scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este termenul limita de depunere a ofertelor.

4. Ofertantul/Ofertantul asociat/Terul sustinator/Subcontractantul la procedura de achizitie publica are obligatia de a prezenta Declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69^1 (Formular 8).

Autoritatea contractanta are dreptul de a exclude din procedura orice ofertant care se afla in urmatoarea situatie:

• Ofertantul/ofertantul asociat/Subcontractantul/Terul sustinator are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau are acsionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv sau care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a) din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante este exclus din procedura de atribuire.

• Persoane responsabile cu atribuirea contractului din partea Autoritatii Contractante precum si persoanele din cadrul autoritatii contractante ce pot influenta continutul documentasiei de atribuire si/sau procedura de atribuire sunt: MOLDOVAN Macarie Alexandru, TRIFAN Valentin Florin, BAICU Sorina, ALEXANDRU Victor, IRIMES Luca Macedon, BLEOTU Iulian-Danus, BOLCHIS Oana, Petrescu Irina,URSU Mihai, PERJU Anca, FLORESCU Maria, COMAN Constanta Daniela, VLAD Nicolae, COMAN Mariana, FIERARU Doinita, MARIN Valentin, IVAN Ioana Alexandra, ZUBCOV Eugen, TOMA Mirela, KISS Mariana, STANESCU Bogdan Iulian, AXENIE Irina, BENTZ Violeta Carmen, MARGHESCU Costinela, NICOLAU Mara Caterina, KOSZTAN Eva Nicoleta, MIRZAC Ioan, BUCUR Stefan, STAN Cristian, GROPARU Dorin-Nicusor, GLODEANU Mihai, BECA Zoe, SANDU Mircea Eugen, TOTILCA Marilena Iosefina, IUGA Luminita, BALTAC Sandica, STAUDT Gabriela, MEDELES Cecilia, BATIESCU Daniela Madalina, ALECU Ana Maria Cristiana, SERBU Diana, BADEA Geta Rodica, CONSTANTIN Doina, UNGUROIU Alina, TONCU Stefan Catalin, VAMESU Madalina Daniela, MIRICA Florina, MELINTE Ionut, PREDA Georgiana, BUHOLT Mariana, LAUDAT Mirela Gabriela, PAPA Traian, PETRESCU Violeta Elena. Pe parcursul aplicarii procedurii de atribuire Autoritatea Contractanta va efectua toate demersurile necesare pentru a evita situatiile de natura sa determine aparisia unui conflict de interese si sau manifestarea concurentei neloiale in conformitate cu prevederile art. 66 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. In acest sens, Autoritatea Contractanta va verifica pentru fiecare ofertant daca acesta detine pachetul majoritar de actiuni la alte firme/operatori economici participanti in cadrul aceleiasi proceduri de achizitie publica.

Autoritatea Contractanta va exclude din procedura de atribuire ofertantul/ofertantii care nu respecta prevederile art. 46 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. 1. Documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional:

-Pentru persoane juridice romane: Certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comersului de pe langa Tribunalul Municipiului Bucuresti/teritorial, din care sa rezulte obiectul de activitate autorizat al ofertantului pentru activitati de tipul celor supuse prezentei procedurii de achizitie publica. Informatiile cuprinse in acesta trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.

Certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comersului se va depune in original/copie legalizata/copie lizibila cu mensiunea „conform cu originalul”.

-Pentru persoane juridice straine: Prezentarea de documente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenensa din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de Rezidenta a operatorului economic

Prezentarea Certificatului de Rezidenta Fiscala (evitarea dublei impuneri) sau o declaratie, valabile pentru anul calendaristic in curs.

Nota: Documentele emise in alta limba, trebuie sa fie insotite de traducerea autorizata in limba romana.

In cazul asocierii mai multor operatori economici cerintele privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale trebuie sa fie indeplinite de catre fiecare asociat pentru partea de contract pe care o va executa.

ATENTIE!

a. Cerinta privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale nu poate fi indeplinita prin intermediul unei alte persoane (tertul sustinator).

2. Agrement Tehnic Feroviar eliberat de Autoritatea Feroviara Romana - AFER pentru executia de lucrari feroviare.

Conform prevederilor OMT nr.290/2000, Anexa 1, cap. II, art. 8, lit. a, precum si Anexa 5, cap. II, art. 8, lit. a, solicitantii de autorizatii/agremente tehnice, trebuie sa depuna la AFER cereri in acest sens, cereri ce primesc numere de inregistrare.

Ca urmare, in vederea calificarii ofertantii trebuie sa prezinte urmatoarele documente:

a) Ofertantii care detin autorizatii/agremente AFER valabile la data limita de depunere a ofertei, vor prezenta in oferta copii lizibile ale acestora semnate si stampilate de ofertant “conform cu originalul”, inclusiv pagina cu vize.

b) Ofertantii straini care nu detin autorizatii/agremente AFER valabile la data limita de depunere a ofertei, vor prezenta in oferta copii ale documentelor echivalente eliberate de autoritatile relevante din tarile de origine (copiile vor fi traduse de un traducator autorizat), valabile la data limita de depunere a ofertei si urmatoarele documente:

- un angajament ferm ce va stipula ca in cazul in care ofertantul va fi declarat castigator, acesta se obliga sa obtina, fara niciun cost pentru autoritatea contractanta, toate autorizatiile/agrementele AFER pana la semnarea contractului;

- dovada demararii procedurii de obtinere a autorizatiilor/agrementelor AFER.

c) Ofertantii romani si straini care nu detin autorizatii/agremente AFER sau orice alte documente doveditoare, vor depune urmatoarele documente:

- un angajament ferm ce va stipula ca in cazul in care ofertantul va fi declarat castigator, acesta se obliga sa obtina, fara niciun cost pentru autoritatea contractanta, toate autorizatiile/agrementele AFER pana la semnarea contractului;

- dovada demararii procedurii de obtinere a autorizatiilor/agrementelor AFER.

Se recomanda consultarea site-ului www.afer.ro

In cazul asocierilor, cerinta trebuie indeplinita de fiecare asociat pentru partea de contract pe care o realizeaza.

III.2.2) Capacitatea economica si financiara

Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate

1. Declaratie referitoare la cifra de afaceri ?n domeniul obiectului contractului, ?n original din care sa rezulte cifra medie de afaceri ?n domeniul obiectului contractului, pe ultimii 3 ani (2011, 2012, 2013) a ofertantului, care trebuie sa fie de minimum:



1.000.000.000 lei pentru lotul 1 si de

1.200.000.000 lei pentru lotul 2



Ofertantul va prezenta o lista cu facturile pentru anii 2011, 2012 ?i 2013 sau alte documente relevante pentru anii 2011, 2012 si 2013 care sa ateste cifra de afaceri in domeniul obiectului contractului.

Ofertantul va face conversia valorilor la cursul lei/alta valuta comunicat de BNR pentru anul respectiv.

Nota:

a) In cazul in care ofertantul isi demonstreaza situatia economica si financiara invoc?nd si sustinerea acordata de catre o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente ?ntre ofertant si persoana respectiva, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele financiare invocate.

b)?n cazul ?n care ofertantul este un grup de operatori economici, cerinta minima privind situatia economica si financiara poate fi ?ndeplinita prin cumul. Daca grupul de operatori ?si demonstreaza ?ndeplinirea cerintei minime privind situatia economica si financiara invoc?nd sustinerea acordata de catre o alta(e) persoana(e), modalitatea de ?ndeplinire a cerintei este similara ofertei individuale mentionate mai sus, cu precizarea ca sustinerea va fi acordata asocierii si nu unuia dintre asociati.

Tertul sustinator va depune Declaratii privind ne?ncadrarea ?n dispozitiile art.180 si 181 lit a), c1) si d) si art.69^1 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.

Demonstrarea cerintei se va face fie de ofertant/asociere fie de sustinator fara cumularea acestora. Daca sunt mai multi sustinatori demonstrarea cerintei se face de catre un singur sustinator.

Modalitatea de indeplinire

Ofertantul va depune: Formularul 9 + Anexa

Angajamentul ferm va fi depus ?n original.(Formular 19 si/sau elaborat ?n conformitate cu Formularul 21).

Formularele 3.1 si 4.1 (daca este cazul)

III.2.3) Capacitatea tehnica

Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate

1.Experienta similara

Lista contractelor de lucrari executate in ultimii 5 ani calculati pana la data limita de depunere a ofertelor. Din lista trebuie sa reiasa indeplinirea urmatoarelor cerinte:

1.1.Realizarea de lucrari de reabilitare/ modernizare/ construire infrastructura si suprastructura de cale ferata pentru circulatia trenurilor cu viteza de 160 km/h sau mai mult, pe o distanta de cel putin:

-44 km cale ferata dubla pentru lotul 1, din maximum 3 contracte;

-36 km cale ferata dubla pentru lotul 2, din maximum 3 contracte.

Lucrarile din cadrul contractelor prezentate trebuie sa fi fost executate pe intreaga distanta precizata pentru fiecare lot.

1.2.Realizarea de lucrari de arta:

-executia a cel putin unui pod de cale ferata dubla, avand cel putin o deschidere de minimum 100 m, pentru lotul 1;

-executia a cel putin unui pod de cale ferata dubla, avand cel putin o deschidere de minimum 100 m, pentru lotul 2;

-executia unui tunel feroviar cu lungimea de minimum 500 m pentru cale ferata dubla sau tunel de metrou cu lungimea de minimum 500 m, care sa asigure doua linii de circulatie, pentru lotul 2.

1.3.Ofertantul trebuie sa fi realizat linie de contact cu suspensie catenara alimentata ?n curent alternativ pe o lungime de:

- 44 km cale ferata dubla pentru lotul 1, din maximum 3 contracte;

- 36 km cale ferata dubla pentru lotul 2, din maximum 3 contracte.

1.4.Ofertantul trebuie sa faca dovada realizarii unei substatii de tractiune cu urmatoarele caracteristici:

- Alimentare din retea electrica de ?nalta tensiune

- Alimentare a liniei de contact in curent alternativ.

Cerinta trebuie indeplinita pentru fiecare lot.

1.5.Realizarea a cel putin unui sistem SCADA sau echivalent, respectiv a unui sistem de comanda, achizitie si gestionare date, pentru specialitatea de electrificare si energoalimentare de linii de cale ferata.

Cerinta trebuie indeplinita pentru fiecare lot.

1.6.Centralizare electronica – configurarea, implementarea si punerea ?n exploatare a unui sistem de centralizare electronica (electronic interlocking) pentru calea ferata.

Cerinta trebuie indeplinita pentru fiecare lot.

Avand in vedere faptul ca sistemele de siguranta implementate pe calea ferata sunt fundamental diferite de cele aplicate in alte domenii de transport pe sine, nu se vor accepta referinte provenite din proiectele implementate la retelele de tramvai si/sau metrou.

Modalitatea de indeplinire

Ofertantul va completa Formularul 10.

Experienta similara se va dovedi prin prezentarea de documente/certificate/etc.

1.7 RBC - configurarea, implementarea si punerea ?n exploatare a unui sistem \"Radio Block Center\" (RBC) pentru o aplicatie ERTMS cu ETCS nivel 2 care sa ?ndeplineasca cumulativ urmatoarele cerinte:

-ofertantul sa fi pus ?n exploatare cel putin un sistem RBC – ETCS nivel 2,

-ofertantul trebuie sa faca dovada ca sistemul prezentat pentru dovedirea experientei similare a ?ndeplinit, inclusiv ?n exploatare, functia de HANDOVER cu unul produs de alt producator, pe baza cerintelor europene precizate ?n subsetul 039, versiune 2.1.2 sau ulterioara;

-sistemul trebuie sa fi fost pus ?n exploatare, confirmata de certificari/documente care atesta functionarea sistemului la momentul punerii ?n functie/implementarii, respectiv care atesta ca sistemul a fost pus in exploatare.

-ofertantul va face dovada ca el a configurat, implementat si pus ?n exploatare ?ntregul sistem RBC prezentat ca experienta similara.

Cerinta trebuie indeplinita pentru fiecare lot.

1.8. Lucrari de constructii cladiri.

Pentru lotul 1: construirea a cel putin unei cladiri cu o suprafata desfasurata de minim 393 mp;

Pentru lotul 2: construirea a cel putin unei cladiri cu o suprafata desfasurata de minim 345 mp.

Nota:

Contractul/contractele prezentate pentru dovedirea experientei similare trebuie sa fie finalizat/finalizate, iar lucrarile trebuie sa fie executate si duse la bun sf?rsit.

Conform ORDIN ANRMAP 509/2011, art. 14

„(1) Prin formulele \"lucrari executate si duse la bun sfarsit\" si \"contract de lucrari finalizat\" se intelege:

- lucrari receptionate partial care sunt insotite de proces-verbal de receptie partiala; sau

- lucrari receptionate insotite de proces-verbal la terminarea lucrarilor; sau

-lucrari receptionate insotite de proces-verbal de receptie finala.”

Modalitatea de indeplinire

Ofertantul va depune:

Formularul 11 insotit de documente/certificate,etc care sa ateste indeplinirea cerintelor.

Avand in vedere ca trebuie respectate cerintele obligatorii ale Specificatiilor Tehnice Pentru Interoperabilitate (TSI) ale UE, Anexa A, se vor accepta numai certificari buna executia ETCS (RBS) din statele UE si Elvetia.

Avand in vedere faptul ca sistemele de siguranta implementate pe calea ferata sunt fundamental diferite de cele aplicate in alte domenii de transport pe sine, nu se vor accepta referinte provenite din proiectele implementate la retelele de tramvai si/sau metrou.

2. Ofertantii trebuie sa prevada in cadrul ofertei urmatorul personal:

2.1.Managerul de proiect

Persoana desemnata trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte:

•absolvent de studii superioare

•experienta specifica – implicarea, ca manager de proiect sau ca adjunct al managerului de proiect, ?n cel putin un contract si implicarea, in calitate de expert, in cel putin un contract de lucrari de reabilitare/modernizare/construire a infrastructurii si/sau suprastructurii feroviare.

Domeniul infrastructurii si/sau suprastructurii feroviare se refera la calea ferata si nu cuprinde domeniile „metrou” si „tramvai”.

Nota: Limba care guverneaza contractul este limba romana. Toate comunicarile scrise intre Antreprenor si Autoritatea Contractanta si/sau Managerul de proiect vor fi in limba romana.

In cazul in care expertii propusi nu sunt vorbitori de limba romana, operatorul economic va asigura servicii de traducere si interpretariat de specialititate din/in limba romana, pe toata durata contractului si in functie de necesitasile care pot aparea pe parcursul realizarii activitatii proiectului. Operatorul economic va lua toate masurile pentru asigurarea unor traduceri de calitate.

2.2.Responsabilul/Responsabilii tehnici cu executia

Pentru Lotul 1 - Atestarea tehnico-profesionala a responsabililor tehnici cu executia lucrarilor de constructii conform OMLPTL nr. 777/26.05.2003, art 9 alin(1) se face pentru toate cerintele de calitate prevazute la art. 2 alin. (2), sau in conformitate cu prevederile Directivei 2005/36/CE privind recunoasterea calificarilor profesionale si a recunoasterii reciproce a diplomelor, certificatelor si a altor titluri de studiu prevazute la art.53 (ex-articolul 47 TCE), se accepta fiecare categorie de lucrari de specialitate, pentru urmatoarele domenii de constructii:

I – Constructii civile, energetice, telecomunicatii;

II – Constructii poduri;

III – Constructii de cai ferate...\".

Astfel acest personal trebuie sa acopere prin autorizarile detinute categoriile prevazute in legislatia in domeniu (Legea nr.10/1995 cu modificarile si completarile ulterioare, HG nr.925/1995 cu modificarile si completarile ulterioare, etc).

Atestatele trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertei.

Pentru Lotul 2 - Atestarea tehnico-profesionala a responsabililor tehnici cu executia lucrarilor de constructii conform OMLPTL nr. 777/26.05.2003, art 9 alin(1) se face pentru toate cerintele de calitate prevazute la art. 2 alin. (2), sau in conformitate cu prevederile Directivei 2005/36/CE privind recunoasterea calificarilor profesionale si a recunoasterii reciproce a diplomelor, certificatelor si a altor titluri de studiu prevazute la art.53 (ex-articolul 47 TCE), se accepta fiecare categorie de lucrari de specialitate, pentru urmatoarele domenii de constructii:

I – Constructii civile, energetice, telecomunicatii;

II – Constructii poduri, tunele;

III – Constructii de cai ferate...\".

Astfel acest personal trebuie sa acopere prin autorizarile detinute categoriile prevazute in legislatia in domeniu (Legea nr.10/1995 cu modificarile si completarile ulterioare, HG nr.925/1995 cu modificarile si completarile ulterioare, etc).

Atestatele trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertei.

Modalitatea de indeplinire

Ofertantul va depune pentru managerul de proiect:

- Curriculum Vitae, in original si semnat de titular (Formular 14);

- Copie lizibila cu mensiunea ”conform cu originalul” a diplomei;

- Documente care sa ateste experienta specifica solicitata;

- Angajamentul de participare si/sau Declaratie de disponibilitate (Formular 15).

Ofertantul va depune pentru Responsabilul/Responsabilii tehnici cu executia:

- Copii dupa atestarile tehnico-profesionale ale RTE, valabile la data limita de depunere a ofertei.

- Angajamentul de participare si/sau Declaratie de disponibilitate (Formular 16).

3. Ofertantul va depune o declaratie in original, privind efectivul mediu anual al personalului angajat si al cadrelor de conducere din ultimii 3 ani.

Modalitatea de indeplinire

Ofertantul va depune Formularul 12

4.Ofertantul va depune formularul cu informatiile referitoare la personalul de conducere.

Nota: In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate.

Tertul sustinator va depune Declaratii privind neincadrarea in dispozisiile art.180 si 181 lit a), c1) si d) din OUG 34/2006 cu modificari si completari

Modalitatea de indeplinire

Ofertantul va depune Formularul 13

Angajamentul ferm va fi depus in original.(Formular 20 si/sau elaborat in conformitate cu Formularul 21); 3.1 si 4.1 (daca este cazul).

Subcontractarea

Ofertantii trebuie sa declare toti subcontractantii indiferent de procentul de subcontractare si toate datele de recunoastere a subcontractantilor (daca este cazul).

Subcontractantul raspunde pentru executarea unei parti din contractul de achizitie publica sau pentru executarea defectuoasa a acestuia, numai in fata contractantului.

In cazul in care, un ofertant subcontracteaza o parte/parti din contract si este declarat castigator al procedurii de atribuire, va depune inainte de semnarea contractului cu autoritatea contractanta, contractul incheiat intre ofertant si subcontractant, care se constituie anexa la contractul de achizitie publica.

Inlocuirea unui subcontractant dupa incheierea contractului se poate face numai cu acordul autoritatii contractante si cu conditia de a nu modifica propunerea tehnica si financiara prezentate initial.

Modalitatea de indeplinire

Daca este cazul, ofertantul va depune lista cu subcontractantii (Formular 17)

Ofertantul va prezenta certificatul de calitate SR EN ISO 9001: 2008 sau echivalent valabil la termenul limita de depunere a ofertelor.

Ofertantul va prezenta certificatul de calitate de mediu SR EN ISO 14001: 2005 sau echivalent valabil la termenul limita de depunere a ofertelor.

Operatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza probe/dovezi prin care sa ateste conformitatea cu standardele specificate, sau echivalent.

Nota: Documentele privind standardele de asigurarea calitasii nu pot fi prezentate de terul sustinator in favoarea ofertantului. Pentru situatiile in care se depun oferte in asociere, cerinta trebuie indeplinita de fiecare membru al asocierii pentru partea din contract pe care o executa.

Modalitatea de indeplinire

Certificate, documente, alte dovezi privind standardele de asigurare a calitatii.

III.2.4) Contracte rezervate



Nu

III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii

III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii



Nu

III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective

Nu

SECTIUNEA IV: PROCEDURA

IV.1) Tipul procedurii

IV.1.1) Tipul procedurii

Licitatie deschisa

IV.2) Criterii de atribuire

IV.2.1) Criterii de atribuire



Pretul cel mai scazut

IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica

Nu

IV.3) Informatii administrative

IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta

18/1/1332/19.05.2014

IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract

Da

Alte publicari anterioare

Numarul anuntului in JO: 2014/S040-066884 din 26.02.2014

IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)



Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 28.07.2014 11:00

Documente de plata: NU

IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare

29.07.2014 11:00

IV.3.5) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare



Romana

IV.3.6) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta

120 zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)

IV.3.7) Conditii de deschidere a ofertelor

Data: 29.07.2014 13:00

Locul: Sediul CNCF CFR SA, Bucuresti, sect 1, Bdul Dinicu Golescu 38, Directia Achizitii Proiecte Europene

Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da

Membrii comisiei de evaluare, observatorii desemnati de UCVAP si reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor (vor prezenta CI/BI sau pasaport).

SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE

VI.1) Contractul este periodic

Nu

VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare

Da

Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Fondul de coeziune prin POS-T 2007-2013, POS-T 2014-2020 si bugetul de stat.

Tip de finantare: Program / Proiect

Program / Proiect: Programul Operational Sectorial de Transport - POS Transport

VI.3) Alte informatii

Ofertantul va depune o declaratie pe propria raspundere, privind calitatea de participant la procedura (ofertant, asociat, tert sustinator), in care se va mentiona calitatea de participant la procedura, precum si datele de recunoastere ale participantilor (Formular 6 si 7). Modalitatea de departajare a ofertelor conforme, aflate pe primul loc si care prezinta preturi egale: Autoritatea Contractanta va solicita ofertantilor o noua propunere financiara in plic inchis sigilat, caz in care contractul va fi atribuit ofertantului a carui noua propunere financiara are pretul cel mai scazut. In cazul in care un ofertant subcontracteaza o parte/parti din contract si este declarat castigator al procedurii de atribuire, va declara partea din contract pe care o subcontracteaza, impreuna cu denumirea/numele subcontractantilor si va depune inainte de incheierea contractului cu autoritatea contractanta, contractul incheiat intre ofertant si subcontractant, care se constituie anexa la contractul de achizitie publica. Pentru vizualizarea documentelor de atribuire disponibila pe SEAP, trebuie utilizata o aplicatie care permite deschiderea si verificarea oricarui tip de document semnat electronic, indiferent de furnizorul certificatului si aplicatiei cu care au fost semnate documentele, in conditiile respectarii Legii 455/2001 privind semnatura electronica. Durata efectiva de executie a lucrarii este de 36 luni iar perioada de garantie a lucrarii este de 24 de luni.

VI.4) Cai de atac

VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac



Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor

Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 030084 , Romania , Tel. +40 213104641 , Email: office@cnsc.ro , Fax: +40 213104642 / +40 218900745 , Adresa internet (URL): http://www.cnsc.ro

Organism competent pentru procedurile de mediere

VI.4.2) Utilizarea cailor de atac

Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac

Termenele de exercitare a cailor de atac sunt cele prevazute la art.256^2 din OUG 34/2006

VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac



Compania Nationala de Cai Ferate \"CFR\" SA Directia Asistenta Juridica

Adresa postala: Bd.Dinicu Golescu nr.38, sector 1 , Localitatea: Bucuresti , Cod postal: 010873 , Romania , Tel. +40 213192525 , Fax: +40 213192526

VI.5) Data expedierii prezentului anunt

12.06.2014 16:18
Vizionari 748