Knauf Insulation - Vata Minerala Ecose Technology

Executia de constructii si lucrari de interventii Constructii si instalatii, Montaj utilaj tehnologic, Utilaje, echipamente tehnologice si functionale cu montaj procurare, Probe tehnologice, Cheltuieli diverse si neprevazute si Organizare de santier

Detaliu invitatie

Tip legislatie: OUG nr.34/2006

Autoritate contractanta: Organizatia Utilizatorilor de Apa pentru Irigatii Valcovia (O.U.A.I. VALCOVIA)

Numar invitatie: 365126 / 25.09.2014

Denumire contract: Executia de constructii si lucrari de interventii (Constructii si instalatii, Montaj utilaj tehnologic, Utilaje, echipamente tehnologice si functionale cu montaj - procurare, Probe tehnologice, Cheltuieli diverse si neprevazute si Organizare de santier) pentru investitia „MODERNIZARE SISTEM DE IRIGATII OUAI VALCOVIA”

Stare procedura: In Desfasurare

SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA

I.1) DESCRIERE

I.1.1) Sediul social

Organizatia Utilizatorilor de Apa pentru Irigatii Valcovia (O.U.A.I. VALCOVIA)

Cod fiscal: 27095827, Adresa: sat ianca, judetul Olt, Gura Padinii, Telefon: +40 725100121, Fax: +40 372877000

I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele:

Gura Padinii, Ferma Valcovia, Constructie C1, biroul 2 , jud. Olt, tel contact: 0744484533

I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor:

Gura Padinii, Ferma Valcovia, Constructie C1, biroul 2 , jud. Olt, tel contact: 0744484533

I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala

I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu

I.2.2) Tip Activitate: Constructii si amenajari teritoriale

SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI

II.1) DESCRIERE

II.1.1) Denumire contract:

Executia de constructii si lucrari de interventii (Constructii si instalatii, Montaj utilaj tehnologic, Utilaje, echipamente tehnologice si functionale cu montaj - procurare, Probe tehnologice, Cheltuieli diverse si neprevazute si Organizare de santier) pentru investitia „MODERNIZARE SISTEM DE IRIGATII OUAI VALCOVIA”

II.1.2) Tip contract: Lucrari

II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice

II.1.5) Obiectul contractului:

Contractul are ca scop Executia de constructii si lucrari de interventii (Constructii si instalatii, Montaj utilaj tehnologic, Utilaje, echipamente tehnologice si functionale cu montaj - procurare, Probe tehnologice, Cheltuieli diverse si neprevazute si Organizare de santier) pentru investitia „MODERNIZARE SISTEM DE IRIGATII OUAI VALCOVIA” in conformitate cu cerintele din Proiectul tehnic. Valoarea estimata totala este de 4,128,021 LEI fara TVA alcatuita din: Valoarea estimativa a contractului de lucrari este 4,095,630 lei fara TVA la care se adauga cheltuieli diverse si neprevazute de 1 % in suma de 32,391 lei fara TVA.

II.1.6) CPV: 45000000-7 - Lucrari de constructii (Rev.2)

II.1.7) Impartire pe loturi: Nu

II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru

II.2.1) Valoare estimata: 4,128,021 RON

SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII

III.1) Conditii referitoare la contract

III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare

Conditii suplimentare

Denumire Descriere

Garantie de participare Gar de par se solicita in cuantum de 75.000 RON.Perioada de valab: 90 de zile de la termenul limita de primire a ofertelor. Dovada constituirii garantiei de participare trebuie sa fie prezentata in original cel mai tarziu la data si ora stabilite pentru deschiderea ofertelor.Gar de part se constituie cf. HG nr. 925/2006, respectiv:Printr-un instrument de garantare (scrisoare de garantie bancara) emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o soc de asig, care se prezinta in original, in cuant si pentru perioada prevazuta in doc de atrib - Formular nr. 31 sau Ordin de plata sau fila cec pentru aut contr, in contul nr. RO17RNCB0291135303280001, deschis la BCR, cu conditia conf acestora de catre banca p?na la data deschid ofert (pe care sa fie specificat explicit scopul platii si vizat de catre banca emitenta), sau prin depunerea in numerar la casieria sediului Autoritatii Contractante (chitanta), IMM beneficiaza de reduceri cu 50% pentru garantia pentru participare in conformitate cu art. 16 din Legea nr. 346/2004. In acest caz ofertantul va depune Declaratie IMM - Anexa A. Daca of este o asociere, ?ncadrarea ?n categoria IMM se va analiza cu privire laasociere ?n ansamblu. Astfel, chiar daca toti asociatii se ?ncadreaza, ?n mod individual, ?n categoria IMM, reducerea cu 50% a cerintei privind cuantumul garantiei nu se va aplica daca asocierea ?n ansamblu nu se ?ncadreaza ?n categoria IMM. Daca garantia de participare nu este prezentata intr-una din formele indicate mai sus sau cuantumul acesteia este mai mic decat valoarea solicitata, oferta va fi respinsa, conform art. 33 alin. (3) lit. b din HG nr.925/2006. Gar de part emisa in alta limba decat romana va fi preze in original si va fi insotita de trad autorizata in limba romana.Echiv pentru o gar de par depusa in alta valuta se va face la cursul BNR din data publ invitatie de part in SEAP.In cazul depunerii de oferte in asociere, garantia de parte trebuie constituita de lider in numele asocierii.

Garantie de buna executie Garantia de buna executie - 10% din valoarea fara TVA a contractului conform art.89, alin. 2 din HG 925/2006. - In cazul IMM-urilor, garantia de buna executie este 5% din valoarea fara TVA a contractului – ?n scopul obtinerii facil prevazute ?n Legea 346/2004, privind stimularea, ?nfiintarea si dezvoltarea I.M.M.-urilor.Se constit prin: oricare dintre formele de la art. 90 din HG nr. 925/2006, alin. (1)-(3), respectiv printr-un instrument de gar emis in condit legii de o soc bancara sau de o soc de asig sau prin retineri succ din sumele datorate pentru facturile partiale cu resp prev HG nr. 1045/2011. Ofert declarat c?stigator are oblig de a constitui gar de buna executie a contr ?n cond de mai sus cel mai t?rziu ?n termen de 15 zile de la data semnarii contr, sub sanctiunea rez acestuia.A C va elibera/restitui gar de buna executie conform prev art. 91-92 din H.G. nr. 925/2006.



III.2) CONDITII DE PARTICIPARE

III.2.1) Criterii de calificare

Criterii de calificare

Denumire

Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei

Descriere: III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei III.2.1.a) Situatia personala a candidatului sau ofertantului: Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor 1. Toate conditiile de participare mentionate ?n Fisa de date sunt obligatorii. 2.Pentru demonstrarea ?ndeplinirii conditiilor de participare, ofertantul are dreptul (?n temeiul Art.11 alin.4 din HG nr.925/2006, modificata), sa prezinte initial doar o declaratie pe proprie raspundere – Formularul nr. 19 – Declaratie privind ?ndeplinirea cerintelor de calificare, semnata de reprezentantul sau legal, prin care confirma ca la data limita de depunere a ofertelor, ?ndeplineste cerintele de calificare, astfel cum sunt solicitate ?n documentatia de atribuire. Declaratia va fi ?nsotita de Anexa 1 ?n care ofertantul va mentiona succint, dar precis, modul concret de ?ndeplinire a respectivelor cerinte – inclusiv valoarea. ?n cazul ?n care va uza de dreptul mai sus mentionat, ofertantul are obligatia de a prezenta documente edificatoare care probeaza / confirma ?ndeplinirea cerintelor de calificare, ?n urma unei solicitari scrise din partea Autoritatii Contractante (AC), ?n termenul prevazut ?n continutul acesteia, care nu poate fi mai mic de 3 zile lucratoare. 3.Daca operatorii economici nu se prevaleaza de prev. Art.11 alin.4 din HG 925/2006, depun?nd documentele de calificare, ?n cazul ?n care, ?n urma evaluarii ofertelor in sedinte ulterioare celei de depunere a ofertelor, rezulta ca ofertantul nu ?ndeplineste una sau mai multe dintre cerintele de calificare stabilite ?n documentatia de atribuire, AC, conf. art. 36 alin.1 lit.b) din HG nr.925/2006, va declara oferta ca inacceptabila. Cerintele de calificare se considera a fi ne?ndeplinite ?n situatia ?n care: a. se constata lipsa unui document solicitat ?n vederea certificarii ?ndeplinirii cerintelor de calificare b. documentele care au fost prezentate nu sunt ?n forma sau cu continutul solicitate de catre AC sau nu ofera toate informatiile cerute prin Fisa de date. 4. Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita in mod direct informatii de la autoritatile competente care emit documente relevante in scopul verificarii datelor din declaratiile furnizate de ofertanti . 5. Vor fi depuse ?n forma originala acele acte emise de societati de asigurari, societati bancare sau alte institutii financiare acreditate, acte ce nu pot fi emise, si, implicit, folosite dec?t ?n scopul demonstrarii anumitor cerinte legate de procedura de atribuire pentru care au fost solicitate. Toate documentele ?ntocmite/emise de catre candidat/ofertant cu scopul participarii la procedurile initiate ?n vederea atribuirii contractelor de achizitie publica se vor prezenta ?n original, inclusiv angajamentul ferm al tertului/tertilor sustinator(i). 6. Toate ?nscrisurile/documentele depuse de catre operatorii economici ?n vederea ?ndeplinirii criteriilor de calificare, vor fi semnate,stampilate pentru conformitate cu originalul de catre reprezentantul legal sau de catre un ?mputernicit al acestuia, ?n acest din urma caz, operatorul economic av?nd obligatia de a depune ?n cadrul documentelor de calificare, aceasta ?mputernicire ?n original. Cerinta 1. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art.180 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare - Formularul nr.1. Modalitatea de indeplinire 1. Se va atasa: Fromularul nr. 1 – Declaratie pe propria raspundere privind ne?ncadrarea ?n situatiile prevazute la art. 180 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34/2006, se solicita si tertului sustinator (daca este cazul), completat in original. 2. Se va atasa de catre fiecare operator economic participant la procedura (inclusiv membrii unei asocieri) certificat privind cazierul fiscal al persoanei juridice, valabil la data limita de depunere a ofertelor. 3. Se va atasa cazierul judiciar al firmei si al reprezentantilor legali (administratori) ai fiecarui operator economic participant la procedura,– independent, lider al unei asocieri, membru al unei asocieri. Certificatele se vor atasa in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea “conform cu originalul”. Nota: ?n cazul ?n care ?n tara de origine sau ?n tara ?n care este stabilit ofertantul nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere, se accepta o declaratie autentica data ?n fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente ?n acest sens. Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art.182 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste documente vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana. Cerinta 2. Operatorii economici nu trebuie sa se ?ncadreze ?n situatiile prevazute la art. 181 din OUG 34/2006 Modalitatea de indeplinire Se va atasa: Formularul nr. 2 – Declaratia privind ne?ncadrarea ?n situatiile prevazute la art. 181 din OUG nr. 34/2006, completat in original. Formularul nr. 2 – Declaratia privind ne?ncadrarea ?n situatiile prevazute la art. 181 lit. a), lit.c)1 si lit d) din OUG nr. 34/2006 se solicita si tertului sustinator (daca este cazul), completat in original. NOTA: Certificatele de taxe si impozite locale eliberate de APL se vor prezenta pentru sediile si punctele de lucru implicate in procedura. Persoanele juridice rom?ne vor atasa certificate/documente, eliberate de autoritatile legale competente, care sa ateste faptul ca respectivul operator economic si-a ?ndeplinit obligatiile de plata a impozitelor si taxelor catre bugetul general consolidat, precum si taxele locale, ?n conformitate cu prevederile legale ?n vigoare ?n Rom?nia. Din respectivele certificate de atestare fiscala / certificate de taxe si impozite locale trebuie sa reiasa lipsa obligatiilor exigibile scadente ?n luna anterioara celei ?n care se depune oferta. Certificatele se vor atasa in original/copie lizibila cu mentiunea “conform cu originalul”. Persoanele juridice straine vor atasa certificat/document eliberat de autoritatile legale competente din tara ?n care este stabilit, care sa ateste faptul ca respectivul operator economic si-a ?ndeplinit obligatiile de plata a impozitelor si taxelor catre bugetul de stat, precum si taxele locale, ?n conformitate cu prevederile legale ?n vigoare din tara ?n care este stabilit. Din respectivele certificate de atestare fiscala / certificate de taxe si impozite locale trebuie sa reiasa achitarea obligatiilor exigibile la ultimul termen de plata prevazut ?n legislatia tarii unde respectiva persoana juridica ?si are sediul principal. Documentele se vor atasa in original sau copie cu mentiunea “conform cu originalul” si traducere autorizata ?n limba rom?na. Nota: ?n cazul ?n care ?n tara de origine sau ?n tara ?n care este stabilit ofertantul nu se emit documente de natura celor prevazute la alin. (1) sau respectivele documente nu vizeaza toate situatiile prevazute la art. 180 si 181 din OUG 34/2006 si nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere, se accepta o declaratie autentica data ?n fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente ?n acest sens. Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art.182 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste documente vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana. Cerinta nr.3 Operatorii economici vor certifica faptul ca participarea este facuta ?n concordanta cu regulile de concurenta. Modalitatea de indeplinire Se va atasa de catre toti operatorii economici participanti la procedura: Formularul nr. 3 – Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta, completat in original. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular. Cerinta nr.4 Operatorii economici trebuie sa certifice ca nu se ?ncadreaza ?n prevederile art. 69^1 din OUG 34/2006 (evitarea conflictului de interese). Nota: Persoanele ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire: CATANA VASILE IONEL – Presedinte O.U.A.I VALCOVIA, ROSCA FLORENTINA – Contabil, EPURE MARIN – Sef sistem exploatare imbunatatiri funciare, MUNTEANU MARIUS – OVIDIU – Consilier juridic. Modalitatea de indeplinire Se va completa Formularul nr. 4 – Declaratie privitoare la prevederile art. 69^1 din OUG 34/2006, completat in original. Declaratia trebuie prezentata de catre toti participantii la procedura (ofertant/ofertant asociat/ subcontractant/tert sustinator), completat in original. Ofertantul/Candidatul/Ofertantul asociat/ Subcontractantul/Tertul sustinator care are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere ori de supervizare si/sau are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv ori care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a), cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante, este exclus din procedura de atribuire. Cerinta nr.5 Operatorii economici trebuie sa ?ndeplineasca si sa cunoasca conditiile prevazute de legislatie pentru a participa la procedura. Modalitatea de indeplinire Se va atasa Formularul nr. 5 - Declaratie privind calitatea de participant la procedura. Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate: Operatorii economici ofertanti la procedura trebuie sa fie legal inregistrati si sa aiba dreptul de a executa lucrarile ce fac obiectul prezentei proceduri de atribuire. In cazul in care oferta este depusa de o asociere, fiecare asociat (inclusiv liderul) va prezenta documentele si formularele mentionate mai jos. In cazul in care persoana care semneaza declaratiile/formularele solicitate nu este reprezentantul legal al operatorului economic (lider, asociat, subcontractor), se va atasa o imputernicire pentru acesta. Daca exista incertitudini referitoare la documentele prezentate de ofertanti, autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita informatii direct de la autoritatile competente. Modalitati de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Cerinta nr. 1 Persoane juridice/fizice rom?ne: Operatorii economici participanti la procedura trebuie sa fie legal ?nregistrati. Persoane juridice/fizice straine: Operatorii economici participanti la procedura trebuie sa fie legal ?nregistrati. Modalitatea de indeplinire 1. Se va atasa Certificat constatator, in original/copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”, emis de ORC, din care sa rezulte: a.denumirea operatorului economic si toate datele de identificare; b.codul unic de inregistrare c.sediul social, sedii secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunitati(adresa); d.structura actionariatului; e.numele reprezentantilor legali f.domeniile de activitate - principal si secundare g.situatia actuala a societatii (faliment, suspendare temporara a activitatii, etc). Informatiile cuprinse ?n acesta trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor. Documentele care nu vor contine toate aceste date vor fi considerate incomplete si vor conduce la respingerea ofertei ca inacceptabila. 2. Se vor atasa copii conform cu originalul si traducere autorizata ?n limba rom?na, dupa documentele care dovedesc o forma de ?nregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional. 3. Se vor atasa documentele relevante, echivalente celor solicitate persoanelor juridice / fizice rom?ne si in traducere autorizata ?n limba rom?na, emise de autoritatile competente din tara ?n care ?si are sediul operatorul economic, din care sa rezulte capacitatea persoanei juridice / fizice straine de a executa lucrarile care fac obiectul prezentului contract, ?n conformitate cu tara de origine/ tara ?n care operatorul este stabilit/ are sediul principal. Observatie: Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, de a prezenta pentru conformitate certificatul constatator in original sau copie legalizata. Nota: ?n cazul asocierii unui grup de operatori economici ?n scopul depunerii unei oferte comune, cerintele privind situatia personala a ofertantului si capacitatea de exercitare a activitatii profesionale (?nregistrare) trebuie sa fie ?ndeplinite de fiecare asociat ?n parte, pentru partea de contract pe care o realizeaza, conform Ordinului nr. 509/2011 al presedintelui ANRMAP. 4. Autorizatie ANRE tip B si C2A pentru efectuarea de lucrari de instalatii si retele electrice. Ofertantul va face dovada detinerii Autorizatiei ANRE tip B si C2A sau echivalent pentru efectuarea de lucrari de instalatii si retele electrice (conform Regulament pentru atestarea operatorilor economici care proiecteaza, executa, verifica si exploateaza instalatii electrice din sistemul electroenergetic aprobat prin ordinul ANRE 23/2013). Conform Ord.509/2011 art 7 alin 1 – cerinta poate fi considerata indeplinita daca unul dintre asociati, respectiv subcontractantul, daca este cazul, detine autorizarea solicitata numai cu conditia ca aceasta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitata autorizarea respectiva. Pentru persoanele juridice straine – autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima obligativitatea prezentarii a oricaror documente care sa dovedeasca o forma de inregistrare/atestare sau apartenenta din punct de vedere profesional in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident. Documentele prezentate vor fi obligatoriu traduse in limba romana de traducator autorizat, cu valabilitate la data limita stabilita pentru depunerea ofertei. Persoane juridice/fizice straine: Sa dovedeasca forma de inregistrare ca persoana fizica sau juridica in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul este stabilit si faptul ca obiectul de activitate corespunde cu obiectul contractului. Document care dovedeste forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, din care sa reiasa informatii privind sediu, stare societate, persoane imputernicite, administrator, obiectul de activitate. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC prezentat de ofertant (operator economic unic) sau de fiecare membru al asocierii pentru partea din contract pe care o realizeaza. In cazul in care oferta este depusa de o asociere fiecare asociat va prezenta documentele mentionate. Ofertantii – persoane straine vor prezenta o declaratie pe propria raspundere prin care, in cazul in care oferta este declarata castigatoare, isi asuma responsabilitatea pentru una dintre urmatoarele optiuni, dupa caz: a) Ca inaintea incheierii contractului, se vor inregistra fiscal in Romania. b) Ca inaintea incheierii contractului, in cazul asocierii cu persoane juridice romane, se va proceda la legalizarea asocierii si in cazul in care liderul asocierii este persoana juridica straina, acesta se va inregistra la autoritatea fiscala competenta din Romania, conform prevederilor fiscale in vigoare din Romania. c) Ca inaintea incheierii contractului, in cazul asocierii dintre persoane juridice straine, se va proceda la legalizarea asocierii, se va desemna liderul asociatiei sa se inregistreze la autoritatea fiscala competenta din Romania, conform prevederilor fiscale in vigoare din Romania. In cazul asocierilor, certificatul constatator sau echivalentul acestuia va fi depus de fiecare dintre membrii asocierii. Nota: Documentele solicitate in cadrul acestei sectiuni se vor depune in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”. Documentele in alta limba vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana. Ofertantul clasat pe primul loc va prezenta pentru conformitate certificatul constatator sau echivalentul acestuia in original/copie legalizata, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, la solicitarea autoritatii contractante. Cerinta nr.2: Respectarea prevederilor Ordinului nr. 182/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea persoanelor fizice si juridice care isi manifesta intentia de a desfasura, pe terenuri din domeniul din agricol, activitati de imbunatatiri funciare, studii, proiectare, executare de lucrari si servicii si/sau de fabricare a instalatiilor de irigat. Vor fi excluse ofertele operatorilor economici care nu sunt atestati de catre MAPDR conform Ordinului nr. 182/2009 pentru categoria “executarea lucrarilor de constructii-montaj si instalatii-montaj – amenajari de irigatii”. In cazul persoanelor juridice/fizice romane/straine se solicita: - Certificat atestare emis de MAPDR, din care sa reiasa faptul ca operatorul economic este autorizat sa desfasoare activitati de imbunatatiri funciare din categoria “executarea lucrarilor de constructii-montaj si instalatii-montaj – amenajari de irigatii”, aflat in perioada de valabilitate, vizat pentru anul in curs. Nota: Documentele solicitate in cadrul acestei sectiuni se vor depune in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”. Documentele in alta limba vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana.

Capacitatea economica si financiara

Descriere: Capacitatea economica si financiara poate fi sustinuta si de un tert. ?n cazul ?n care operatorul economic ?si demonstreaza situatia economica si financiara invoc?nd si sustinerea acordata, ?n conformitate cu prevederile O.U.G. 34/2006, de catre o alta persoana, atunci aceasta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care acesta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele financiare invocate. Se vor completa: ? Formularul nr. 1 - Declaratie privind eligibilitatea, ? Formularul nr. 2 - Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181, lit a, c^1,d din OUG 34/2006, ? Formularul nr. 4 - Declaratie privind ne?ncadrarea ?n prevederile art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006, ? Formularul 28 - Angajament tert sustinator financiar. Cerinta 1 - Declararea cifrei de afaceri medie globala Operatorii economici vor prezenta Rezultatul exercitiilor financiar contabile in ultimii 3 ani (2011, 2012, 2013)Se vor completa si se vor depune, in original, Formularul nr. 6 - „Informatii generale” si Declaratia IMM. (Formular nr. 20).Operatorii economici vor prezenta cifra medie de afaceri globale pe ultimii trei ani (2011, 2012, 2013) care trebuie sa fie de minim 7.500.000 lei.Pentru unitatile economice ?nfiintate ?n ultimii trei ani se va lua ?n calcul cifra medie de afaceri globala ?ncep?nd cu data ?nfiintarii si p?na ?n prezent.Pentru IMM-uri se va tine cont si de facilitatile oferite de legea 346/2004, inclusiv de art. 16 alin (2) (Intreprinderile mici si mijlocii beneficiaza de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri, garantia pentru participare si garantia de buna executie cerute in achizitiile publice de produse, lucrari si servicii.) – Declaratie IMM (Formular nr. 20)Nota:Documentele prezentate trebuie sa reflecte o imagine clara a situatiei economice si financiare a candidatului/ ofertantului.Cifra de afaceri medie globala se va calcula la cursul Euro mediu anual al BNR astfel: ? in anul 2011, 1 euro = 4,2379 lei; ? in anul 2012, 1 euro = 4,4560 lei; ? in anul 2013, 1 euro = 4,4190 lei; Pentru situatiile financiare exprimate in alte monede decat Euro se va folosi pentru conversie rata medie anuala de schimb comunicata de catre Banca Centrala Europeana. (www.ecb.int).In cazul unei oferte comune, cerinta privind cifra de afaceri, poate fi indeplinita prin cumul de catre asociati.La evaluarea situatiei economico-financiare, nu se iau in considerare datele subcontractantilor.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte atat fisele de Informatii generale (Formular nr. 8) cat si copii ale documentelor edificatoare care atesta capacitatea economico-financiara a acestora.Daca, din motive obiective, justificate corespunzator, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele solicitate, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara si prin prezentarea altor documente care sa prezinte o imagine fidela a situatiei economice si financiare.Persoanele juridice romane vor atasa copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul” dupa bilant contabil, contul de profit si pierdere si anexele sale, vizate si ?nregistrate la organele competente, pe ultimii 3 ani, sau dupa orice alte documente edificatoare, ?n cazul ?n care din motive justificate corespunzator, operatorul economic nu poate prezenta documentele solicitate mai sus, pentru sustinerea indeplinirii cerintei de calificare.Persoanele juridice straine vor atasa copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”, insotita de traducere autorizata in limba romana dupa documente relevante, emise de autoritatile competente, care sa certifice indeplinirea cerintei obligatorii privind cifra de afaceri.Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.,Cerinta 2 Disponibilitatea de sustinere a lucrarii Ofertantul (operatori economici asociati impreuna/tert sustinator) trebuie sa demonstreze ca, la momentul semnarii contractului, va avea acces la/sau are disponibile resurse financiare reale, negrevate de datorii/ acces la o linie de credit/ depozite bancare confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow-ul de executie a lucrarii in suma de minim 700.000 lei, pentru primele 3 luni de la data ordinului de incepere a lucrarilor. Se vor depune: Scrisori/declaratii emise de banci sau orice alte documente edificatoare, care vor contine informatii de bonitate financiara, din care sa reiasa suma si perioada solicitate pentru cash-flow de executie. Nota: Suma respectiva va putea fi imobilizata pentru realizarea contractului numai in cazul ofertei castigatoare. Documentul va fi prezentat in original de tertul sustinator al ofertantului. Documentele emise in alta limba vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana. In cazul in care ofertantul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea din partea altei persoane, indiferent de natura relatiilor existente intre ofertant si persoana respectiva, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza prin prezentarea unui Angajament ferm (Formularul nr. 28) al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele financiare invocate. In cazul in care sustinerea tertului se refera la asigurarea unor resurse care pot fi puse efectiv la dispozitia ofertantului, angajamentul ferm prezentat de ofertant trebuie sa prevada care sunt resursele respective si sa evidentieze faptul ca disponibilizarea acestora se va realiza neconditionat, in functie de necesitatile care apar pe parcursul indeplinirii contractului in cauza. Angajamentul ferm prezentat de ofertant trebuie sa garanteze autoritatii contractante faptul ca, in cazul in care contractantul intampina dificultati pe parcursul derularii contractului, persoana sustinatoare se obliga sa asigure indeplinirea completa si reglementara a obligatiilor contractuale prin implicarea sa directa. Sustinatorul tert raspunde pentru prejudiciile cauzate autoritatii contractante ca urmare a nerespectarii obligatiilor prevazute in angajament, aceasta din urma avand posibilitatea de actiune directa impotriva sustinatorului. Persoana care asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle ?n situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 si ale art. 181 lit. a), c1) si d) si si art .69^1 din OUG 34/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare Pentru tert sustinator se vor depune: ? Formularul nr. 1 - Declaratie privind eligibilitatea, ? Formularul nr. 2 - Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181, lit a, c^1,d din OUG 34/2006, ? Formularul nr. 4 - Declaratie privind ne?ncadrarea ?n prevederile art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006, ? Formularul 28 - Angajament tert sustinator financiar.,Cerinta nr. 3 Operatorii economici trebuie sa faca dovada ca inainte de inceperea lucrarilor, vor incheia o asigurare ce va cuprinde toate riscurile ce ar putea aparea privind lucrarile executate, utilajele, instalatiile de lucru, echipamentele, materialele pe stoc, personalul propriu si reprezentantii ?mputerniciti sa verifice, sa testeze sau sa receptioneze lucrarile, precum si daunele sau prejudiciile aduse catre terte persoane fizice sau juridice. Se va atasa o declaratie pe propria raspundere a operatorului economic ca, in cazul in care va fi declarant castigator va incheia asigurarea, inainte de inceperea lucrarilor. Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date

Capacitatea tehnica si/sau profesionala

Descriere: In cazul ?n care operatorul economic ?si demonstreaza situatia tehnica invoc?nd si sustinerea acordata de catre o alta persoana, atunci aceasta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care acesta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele invocate. Persoana care asigura sustinerea tehnica si/sau profesionala nu trebuie sa se afle ?n situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 din OUG 34/2006. Se va atasa de catre tertul sustinator: - Formularul nr. 1 - Declaratie privind eligibilitatea, - Formularul nr. 2 - Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181, lit a, c 1,d din OUG 34/2006, - Formularul nr. 4 - Declaratie privind ne?ncadrarea ?n prevederile art. 69 1 din O.U.G. nr. 34/2006, -Formularul nr. 29 - Angajament privind sustinerea tehnica privind logistica, utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care se dispun si care urmeaza a fi folosite efectiv pentru ?ndeplinirea contractului de achizitie publica cu Anexa la Formularul nr. 29 Declaratie privind logistica, utilajele,instalatiile, echipamentele tehnice de care se dispun si care urmeaza a fi folosite efectiv pentru ?ndeplinirea contractului de achizitie publica, si lista cu utilajele -Formularul nr. 30 – Angajament privind sustinerea profesionala pentru ?ndeplinirea contractului de achizitie publica, cu Anexa la Formularul 30 – Declaratie privind personal de specialitate care va avea rol esential pentru ?ndeplinirera contractului de achizitie publica.,Cerinta 1 (Experienta similara) Lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani (ultimii 5 ani se vor calcula de la data depunerii ofertelor, in urma). Lista lucrarilor executate in ultimii 5 ani, va fi insotita de certificari de buna executie pentru cele mai importante lucrari, conform art. 188 alin. (3) lit. a) din OUG nr. 34/2006 modificata si completata. Ofertantii trebuie sa faca dovada experientei de lucrari similare prin prezentarea a cel putin unui contract de lucrari cu o valoare de minim 4.000.000 lei care sa cuprinda cumulativ (cel putin unul din fiecare criteriu) urmatoarele lucrari: 1. Lucrari de alimentare cu apa, apa uzata sau retele de irigatii prin PEHD. 2. Lucrari la statii de pompare, repompare, punere subpresiune, etc (inclusiv statii de tratare, epurare) Pentru contractele prezentate ca experienta similara in Anexa la Formularul 7 se vor prezenta: - certificate/documente de buna executie pentru cele mai importante lucrari, conform art. 188 alin.(3) lit. a) si potrivit art. 188 alin (2) lit. a) din OUG 34/2006 modificata si completata. Respectivele certificari/ documente vor indica beneficiarii, indiferent daca acestia sunt autoritati contractante sau clienti privati, valoarea, perioada, si locul executiei lucrarilor si vor preciza daca au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit. Nota: Ultimii 5 ani, se vor raporta la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor. Se va atasa Formularul nr. 7 - Declaratie privind lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani si anexa completat in original (In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest formular.). Se va atasa Formularul nr.8 – Experienta similara. Pentru fiecare contract de lucrari declarat ca experienta similara, se vor atasa: - certificari de buna executie, recomandari - procese verbale de receptie finala sau procese verbale pentru lucrari receptionate partial sau procese verbale la terminarea lucrarilor (conform art. 14 – Ordinul ANRMAP 509/2011) sau recomandari, din partea, sau orice act doveditor indeplinirii cerintei.,Cerinta 2 Informatii privind efectivele medii anuale ale persoanelor angajate si al cadrelor de conducere, in ultimii 3 ani, conf. art. 188 alin (3) lit. d) din OUG 34/2006. Informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere, precum si ale persoanelor responsabile pentru executia lucrarilor, conf. art. 188 alin. (3) lit. c) din OUG 34/2006 Personal minim in vederea derularii contractului 1. Sef santier inginer constructor, cu experienta minim 3 ani - 1 persoana; 2. responsabil tehnic cu executia (RTE), atestat in domeniul constructii pentru imbunatatiri funciare (VII), insotit de legitimatia valabila la data limita a depunerii ofertelor – 1 persoana 3. responsabil cu controlul calitatii, desemnat prin decizie interna valabila la data limita a depunerii ofertelor – 1 persoana 4. responsabil de mediu, certificat de absolvire cursuri in domeniul mediului – 1 persoana; 5. persoana desemnata de catre conducatorul unitatii cu competente sa desfasoare activitati in materie de sanatate si securitate in munca in conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006– 1 persoana; 6. Personal tehnic de executie – 2 persoane Prezentarea acestor documente reprezinta o cerinta minima obligatorie, iar lipsa lor va duce la respingerea ofertei ca fiind inacceptabila. Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. Se va atasa: - Formularul nr.10 - Informatii generale privind angajatii - Formularul nr.11 - Personal ce va fi angajat in contract - Formularul nr. 12– Angajamentul ofertantului privind resursele umane - Formular nr. 33 - Lista cu pesonal muncitor de specialitate Pentru fiecare specialist nominalizat de catre ofertant, in cadrul formularului nr. 11, se va atasa: -Formularul nr. 13 – Curriculum vitae, cu semnatura persoanei in original. Din CV trebuie sa reiasa pozitia propusa in cadrul contractului (conform denumirilor specificate in Formularul nr. 11, si toate celelalte cerinte precizate de formular. CV-urile trebuie sa aiba mentiunea “Declar pe propria raspundere cunoscand prevederile codului penal din Romania ca datele cuprinse in prezentul CV sunt corecte si corespund realitatii”. - Formularul nr. 14 - Angajament ?n nume personal Mentiunile din CV trebuie confirmate cu diplome, autorizatii, atestate, certificate, decizii, dispozitii, etc. Dovada pregatirii profesionale se va face cu diploma de studii, autorizatii, atestate, legitimatii sau certificate de calificare. Dovada experientei profesionale se va face cu decizii de numire si/sau adeverinte sau alte documente eliberate de societatea care a executat lucrarea la care a participat persoana respectiva, lucrare mentionata ?n CV-ul acesteia. Dovada relatiei contractuale cu ofertantul se va face cu: CIM, contract de prestari servicii, etc. sau angajament de participare. In cazul in care se depune angajament de participare pentru personalul care nu este angajat, Autoritatea contractanta va solicita operatorului economic declarat castigator sa incheie contract/contracte individuale de munca/contract de prestare servicii/ contract de colaborare cu persoanele propuse. Documentele depuse de ofertant pentru indeplinirea cerintelor mai sus mentionate vor contine mentiunea „Conform cu originalul”.,Cerinta 3 Ofertantii trebuie sa indice faptul ca vor tine cont de obligatiile legale referitoare la „informatii privind masurile de protectie a mediului pe care operatorul economic le poate aplica in timpul indeplinirii contractului de lucrari”. Se va atasa: -Formularul nr. 24 - Declaratie pe propria raspundere privind respectarea legislatiei referitoare la protectia mediului.,Cerinta 4 Declaratie referitoare la utilaje, instalatii, echipamentele tehnice de care dispune ofertantul pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari. Ofertantul va prezenta o declaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune pentru executia contractului de lucrari din care sa rezulte ca dispune de cel putin urmatoarele utilaje si dotari: ? aparat de sudura cap la cap polietilena prin termofuziune pentru conducte ? grup electrogen, ? excavator; ? buldoexcavator; ? cilindru compactor; ? autobasculante ; ? autobetoniera; ? automacara; ? masina de fasonat otel beton. ? panouri metalice pentru sprijiniri ? laborator verificari, incercari privind verificarea gradului de compactare a umpluturilor de pamant sau contract cu un laborator, autorizat ISC. Autorizatia laboratorului trebuie sa fie valabila la data limita de depunere a ofertelor, in conformitate cu prevederile Ordinului 153/2010 Inspectoratul de Stat in Constructii ISC publicat in Monitorul Oficial 187 din 24 martie 2010. Se solicita laborator autorizat I.S.C. in vederea respectarii prevederilor Legii 10/1995 privind calitatea in constructii in corelatie cu respectarea cerintelor de securitate, sanatate, mediu (cerintele Directivelor 89/ 106/CE, 42/2006/CE, 14/2000/CE) De asemenea ofertantul va avea in vedere formularele C8 -C9 cu privire la necesarul de echipamente si utilaje tehnice. Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea tehnica si/sau profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. Pentru utilajele, mijloacele de transport in proprietate se vor anexa documentele de proprietate, respectiv facturi sau contracte de leasing, iar pentru cele asigurate de la terti se vor prezenta documentele privind inchirierea sau angajament ferm de sustinere prin care o terta persoana confirma ca va pune la dispozitia ofertantului utilajele/echipamentele necesare. Daca operatorul economic nu detine in proprietate un utilaj/echipament/laborator etc. trebuie sa prezinte un contract/precontract de inchiriere, comodat, un angajament. Ofertantii nerezidenti vor prezenta traduceri autorizate ale documentelor solicitate. Ofertantul va completa si depune in original urmatoarele: - Declaratie privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice (Formularul nr. 9); - Angajament privind sustinerea tehnica si profesionala a ofertantului/candidatului/ grupului de operatori economici – Formular nr. 29. - Declaratie tert sustinator privind utilajele puse la dispozitia ofertantului - Anexa la Formular nr. 29 si Anexa Lista cu utilaje, instalatiile si echipamentele tehnice aflate in dotare si care urmeaza a fi efectiv folosite pentru indeplinirea contractului de achizitie publica - Declaratii privind situatia personala a operatorului economic pentru persoana care asigura sustinerea ofertantului. In cazul depunerii unei oferte comune, cerintele minime se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor asociatilor.,Cerinta 5 Certificat de Atestare eliberat de MAPDR pentru executia lucrarilor de Imbunatari Funciare in baza Ordinului nr.182/2009 al Ministrului agriculturii padurilor si dezvoltarii rurale, aflat ?n termenul de valabilitate, la data limita de depunere a ofertelor, vizate in anul in curs. Nivelul de competenta minim pentru care s-a obtinut atestarea: - C – executare de lucrari de constructii montaj si instalatii montaj; Se vor prezenta copii legalizate sau copii cu mentiunea „conform cu originalul” ale certificatelor aflate in perioada de valabilitate la data depunerii ofertelor. NOTA: • Nu se admit ofertanti ?n curs de certificare,Cerinta 6 Informatii privind partea din contract pe care operatorul economic are eventual, intentia sa o subcontracteze. In cazul in care operatorul economic intentioneaza sa subcontracteze o parte/parti din contract acesta are obligatia de a prezenta declaratia privind subcontractantul/subcontractantii, partile din contract pe care acesta/acestia urmeaza sa le indeplineasca si datele de recunoastere ale acestuia/acestora. Se vor prezenta documente relevante privind resursele materiale si umane pe care subcontractantii declarati le vor folosi pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie atribuit. In cazul in care parti din contractul de achizitie publica urmeaza sa se indeplineasca de unul sau mai multi subcontractanti, autoritatea contractanta va solicita, la incheierea contractului de achizitie publica, prezentarea contractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta, pana la data incheierii contractului de achizitie publica. Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica. Pe parcursul derularii contractului, contractantul nu are dreptul de a inlocui subcontractantii nominalizati in oferta fara acceptul autoritatii contractante, iar eventuala inlocuirea acestora nu trebuie sa conduca la modificarea propunerii tehnice sau financiare initiale. Se va atasa: ? Formularul nr. 1 - Declaratie privind eligibilitatea, ? Formularul nr. 2 - Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181, lit a, c^1,d din OUG 34/2006, ? Formularul nr. 4 - Declaratie privind ne?ncadrarea ?n prevederile art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006, ? Formularul nr.15 - Declaratie privind partea/partile din contract care sunt ?ndeplinite de subcontractanti si specializarea acestora.,Cerinta 7 Mai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna. Ofertantul, in cazul in care este format dintr-o asociatie la care participa mai multi operatori economici, va semna o declaratie prin care se obliga ca in cazul in care oferta sa este declarata castigatoare, va legaliza asocierea, iar contractul de asociere legalizat va fi prezentat Beneficiarului, inainte de data semnarii contractului- completarea „Acordului de asociere” in vederea participarii la procedura de atribuire a contractului de achizitie publica”. Se va atasa: - Formularul nr. 4 Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 69?1 Din OUG nr. 34/2006 - Formularul nr. 16: Declaratie privind partea/partile din contract care sunt ?ndeplinite de asociati si specializarea acestora - Acordul de asociere (Formularul nr. 17), ?n original sau copie legalizata din care sa rezulte cine este liderul asociatiei (consortiului) si partea din contract pe care o va ?ndeplini fiecare asociat (valoric si procent din valoarea contractului), inclusiv modul de utilizare a resurselor umane, precum si ?mputernicirea liderului asociatiei de a semna oferta ?n numele asociatiei. ?n cazul ?n care acordurile de asociere sunt ?ncheiate ?n alta limba dec?t limba rom?na, se va prezenta copie dupa acorduri si traducere legalizata ?n limba rom?na dupa acestea. Acordurile care nu vor contine aceste date vor fi considerate incomplete. - Formularul nr. 18 – ?mputernicirea liderului asociatiei de a reprezenta asociatia la procedura de atribuire - Formular nr. 21 Angajament privind executarea contractului in conditiile impuse prin documentatia de atribuire Mentiune: Daca operatorul economic c?stigator va fi o asociatie/consortiu, autoritatea contractanta solicita legalizarea asocierii conform prevederilor legale, p?na la data ?ncheierii contractului de achizitie publica. Se solicita ca fiecare asociat sa indeplineasca conditiile prevazute la Situatia personala a operatorului economic si la Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale. Informatiile privind capacitatea tehnica si profesionala, se cumuleaza. Declaratiile, formularele intocmite de ofertanti/asociati/subcontractanti/tert sustinator se vor prezenta in original. Documentele emise in alta limba se vor fi insotite de traducere autorizata in limba romana. Documentele suport se vor prezenta in copie cu mentiunea „conform cu originalul”. Cerinta 1 Standarde de asigurare a calitatii Ofertantul/ofertantul asociat trebuie sa dovedeasca ca are implementat si mentine, conform ISO 9001 sau echivalent, un sistem de management al calitatii pentru executia lucrarilor specifice obiectului contractului. Documentele vor fi valabile la data limita de depunere a ofertei si vor fi prezentate de ofertanti/asociati in copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”. Documentele emise in alta limba vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana. Operatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa ateste conformitatea cu standardul specificat sau daca nu urmeaza aceleasi metode din standard, trebuie sa dovedeasca ca indeplinesc nivelurile de performanta stabilite de acesta. Pentru situatiile in care se depun oferte in asociere, cerinta privind standardele de asigurare a calitatii trebuie indeplinita de fiecare membru al asocierii, pentru partea de contract pe care o realizeaza. Implementarea si mentinerea standardelor de asigurarea calitatii nu pot fi indeplinite de tertul sustinator sau subcontractantul in favoarea ofertantului,Cerinta 2 Standarde de protectie a mediului Ofertantul/ofertantul asociat trebuie sa dovedeasca ca are implementat si mentine, conform ISO 14001 sau echivalent, un system de management de mediu sau echivalent, pentru executia lucrarilor specifice obiectului contractului. Documentele vor fi valabile la data limita de depunere a ofertei si vor fi prezentate de ofertanti/asociati in copie lizibila cu mentiunea „conform cu originalul”. Documentele emise in alta limba vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana. Operatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa ateste conformitatea cu standardul specificat sau daca nu urmeaza aceleasi metode din standard, trebuie sa dovedeasca ca indeplinesc nivelurile de performanta stabilite de acesta. Implementarea si mentinerea standardelor de management de mediu nu pot fi indeplinite de tertul sustinator in favoarea ofertantului. Pentru situatiile in care se depun oferte in asociere, cerinta privind standardele de asigurare a managementului de mediu trebuie indeplinita de fiecare membru al asocierii, pentru partea de contract pe care o realizeaza. Implementarea si mentinerea standardelor de management de mediu nu pot fi indeplinite de tertul sustinator/subcontractantul in favoarea ofertantului Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date

SECTIUNEA IV: PROCEDURA

IV.1) Procedura

IV.1.1) Tipul procedurii Cerere de oferta

IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline

IV.2) Criterii de atribuire

IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut

IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu

IV.3) Informatii administrative

IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire:

S.E.A.P.

IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana

IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -

IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 14.10.2014 11:00

IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 14.10.2014 12:00

IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 90 zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)

SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE

VI.1) Mod de finantare

VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da

VI.1.2) Tip de finantare: Program / Proiect

Program / Proiect: Programul National de Dezvoltare Rurala - PNDR

Data expedierii prezentei invitatii: 24.09.2014 17:40
Vizionari 540